Opinió

De reüll

Tots suspesos

Fa una set­mana que ens vam posar les mans al cap amb els mals resul­tats d’un estudi inter­na­ci­o­nal que situa l’alum­nat de quart de primària de Cata­lu­nya a la cua d’una llista de 33 països pel que fa al domini de les matemàtiques i les ciències. En con­cret, segons l’Asso­ci­ació Inter­na­ci­o­nal per a l’Ava­lu­ació del Ren­di­ment Edu­ca­tiu (IEA), el 41,8% dels alum­nes cata­lans tenen un nivell baix (29,9%) o molt baix (11,9%) de matemàtiques. Els conei­xe­ments dels matei­xos esco­lars en ciències també els deixa a la banda baixa del con­junt de països ana­lit­zats. Uns resul­tats que, en defi­ni­tiva, con­fir­men el nivell defi­ci­ent ja detec­tat a l’informe Pisa de l’any pas­sat. I quan tot just comen­cem a pair aquest fracàs, que és edu­ca­tiu però sobre­tot social, i a asse­nya­lar ja algu­nes solu­ci­ons, es fa públic un informe de l’OCDE que situa la població adulta de l’Estat espa­nyol (d’entre els 16 i els 65 anys) per sota de la mit­jana en com­prensió i reso­lució de pro­ble­mes. En aquest rànquing de 31 països, Espa­nya se situa més de 10 punts per sota de la mit­jana i s’equi­para a Xile, Croàcia, França, Hon­gria, Israel, Itàlia, Corea del Sud, Lituània, Polònia i Por­tu­gal. Són dades que dibui­xen un pano­rama des­co­rat­ja­dor: infants, joves i adults, tots neces­si­tem millo­rar molt en com­petències bàsiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.