L'apunt

L’APUNT

Saura, cineasta revolucionari

Carlos Saura, homenatjat ahir als Goya després de la seva mort sobtada divendres, és un pou d’històries i anècdotes que mereixerien ser vistes també a la pantalla gran. Passava una cosa semblant amb Luis García Berlanga, Rafael Azcona o Fernando Fernán Gómez. En una entrevista publicada en aquest diari fa 25 anys, el cineasta explicava que, el 1968, va portar Peppermint Frappé al Festival de Canes i, en esclatar la revolta del Maig francès, el seu productor, Elías Querejeta, va ser el primer que va decidir retirar el film. “Nosaltres vam parar el festival”, afirmava Saura sense embuts. El festival va voler projectar-la, contra la seva voluntat, i el director va saltar a l’escenari a aguantar les cortines. Al seu costat, boicotejant la sessió, hi havia la plana major del cinema francès en la seva època daurada: Godard, Truffaut, Malle, Polanski... Saura va ser un cineasta revolucionari, i no només en sentit metafòric: també en el dels joves del Maig del 68.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia