Política

memòria històrica

El Tarròs homenatja el president Companys

Més de tres-centes persones van participar ahir en l’acte institucional d’homenatge al president Lluís Companys, amb motiu del 77è aniversari del seu afusellament, al seu poble natal, el Tarròs, al municipi de Tornabous (Urgell). La consellera d’Agricultura, Meritxell Serret, va ser la màxima autoritat del govern que va presidir l’acte. Com és habitual, es va fer una ofrena floral al monument dedicat al president màrtir. Autoritats i veïns van demanar la unitat del sobiranisme per superar les amenaces de l’Estat espanyol i avançar cap a la independència. Serret va assegurar que en el moment transcendent que viu el país, “més que mai s’ha d’estar oberts al diàleg, units, cohesionats i refermant la il·lusió pel projecte de país”. La consellera es va mostrar convençuda que Puigdemont “respondrà el que Catalunya en aquest moment es mereix com a país”, que no és més que refermar la voluntat del poble català expressada l’1-O.

Un altre dels assistents a la commemoració va ser Josep Companys, besnebot del president afusellat, que va resumir l’essència dels missatges que es van poder sentir ahir: “La història es va repetint i ara hem d’estar tots junts i donar plena confiança al president, al govern, al Parlament, a les institucions i a la societat civil” per trobar la sortida a uns moments “que gaudim i patim alhora”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Detenció de clara ponsatí

L’Eurocambra estudia “les consideracions jurídiques” de la detenció de Ponsatí després de la seva petició d’empara

barcelona

La tensió marca la desena jornada de protestes contra la reforma de les pensions de Macron

barcelona

Elena: “Em sorprèn que s’ordeni la detenció per un delicte que no comporta presó”

barcelona

Centenars de persones es concentren en suport a Ponsatí a la Ciutat de la Justícia

barcelona

Puigdemont veu “il·legal” la detenció de Ponsatí: “A Espanya l’Estat de dret importa més aviat poc”

barcelona

Un agent dels mossos deté Clara Ponsatí

barcelona
Operació catalunya

Junts proposa citar Rajoy, Montoro, Giró, Mas i Trias en la comissió de l’Operació Catalunya

madrid

El Suprem diu que si Ponsatí compareix voluntàriament davant Llarena, no serà detinguda

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna demana suport per al seu pla de pau a la Cimera per a la Democràcia

barcelona