Política

Borràs, sobre els pressupostos: “No podem donar el ‘sí’ a canvi de res”

L’actual portaveu al Congrés i candidata de JxCat diu que aprovar els Pressupostos Generals de l’Estat suposa una “irresponsabilitat”

La por­ta­veu de JxCat al Congrés i can­di­data a la pre­si­denta de la Gene­ra­li­tat, Laura Borràs, ha jus­ti­fi­cat aquest dilluns el ’no’ de la seva for­mació als pres­su­pos­tos gene­rals de l’Estat (PGE), que demos­tren que l’Estat “no està dis­po­sat a solu­ci­o­nar el greu pro­blema polític i econòmic que pateix Cata­lu­nya”. “No els podem donar el sí a canvi de res, ni tam­poc a canvi de gai­rebé res”, ha afir­mat a la pri­mera de les ses­si­ons del ple que apro­varà els pres­su­pos­tos.

Segons Borràs “nego­ciar com si els pro­ble­mes no exis­tis­sin seria tant com accep­tar que la repressió fun­ci­ona”, però “amb nosal­tres no fun­ci­ona”. En aquesta línia —i sense expli­ci­tar cap referència a ERC— ha afir­mat que apro­var els pres­su­pos­tos supo­sa­ria una “irres­pon­sa­bi­li­tat” i una “tàctica massa a curt ter­mini”.

“Alguns van pen­sar que faci­li­tar sense cap pre­venció el govern PSOE-Podem era una bona idea per a Cata­lu­nya, però els fets demos­tren que només era una bona idea per la seva intenció de gover­nar pas­sant de pun­te­tes sobre el con­flicte català” que “hau­ria de ser la seva pri­o­ri­tat, però que ho veuen com un mal­son”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.