Política

balcans

Sèrbia posa les tropes en estat de màxima alerta per les tensions amb Kosova

Belgrad admet haver ordenat a l’exèrcit estar “totalment preparat pel combat”

El govern serbi ha confirmat haver col·locat a les seves tropes en estat d’alerta reforçat dilluns al vespre davant les creixents tensions a la frontera amb Kosova, on la nit del dia de Nadal es van sentir trets i explosions.

El president de Sèrbia, Aleksandar Vucic, va ordenar a l’exèrcit estar “totalment preparat per combatre”, segons un comunicat del ministre de Defensa, Milos Vucevic, que diumenge al vespre va enviar el cap de l’exèrcit, el general Milan Mojsilovic, a la frontera amb Kosova, on els serbokosovars mantenen per dinovè dia consecutiu les carreteres bloquejades. Belgrad anima els prop de 120.000 serbokosovars a desafiar les autoritats de Kosova, mentre Pristina vol reforçar la seva sobirania a tot el territori.

“La situació és complicada i complexa”, va dir l’alt comandament militar en declaracions telefòniques a la televisió Pink, diumenge al vespre de camí cap a Raska, a deu quilòmetres de la frontera amb Kosova.

Posteriorment, el ministre de l’Interior de Sèrbia, Bratislav Gasic, va posar la policia i totes les altres unitats dependents del seu departament “sota comandament del cap de l’Estat Major de l’Exèrcit. A principi de mes, el govern serbi havia demanat permís a l’OTAN per desplegar un miler de tropes a la frontera amb Kosova, però la petició va ser rebutjada i l’Aliança Atlàntica va demanar a les parts a rebaixar la tensió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El dia d’Anna Erra

barcelona

Acord entre Junts, PSC i Ciutadans per governar a Vilafant

vilafant

Serret recrimina a l’Estat que votar des de l’estranger és “molt farragós”

Barcelona
CALELLA

Junts i el PSC formalitzen el pacte i el repartiment d’àrees

CALELLA
política

Erra, la primera gota del desglaç

barcelona
girona

Guanyem no tanca la porta a ERC en espera, però, de Junts

GIRONA
SITGES

Acord de Junts amb el PSC per investir Gallardo alcaldessa de Sitges

SITGES
EL BRUC

Junts i el PSC es repartiran l’alcaldia dos anys cadascuna El Bruc

EL BRUC
unió europea

Els països de la UE arriben a un acord per reformar les normes d’asil

barcelona