Política
Morlán abandona l'autocrítica d'Álvarez pels errors de Sants
"Va ser una decisió encertada, encara que complexa". Així esborrava ahir el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, una de les poques autocrítiques que va fer la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, en la seva compareixença al Congrés de dimarts passat referint-se al possible error comès per Foment a l'hora de decidir compatibilitzar les obres de l'arribada del TGV a Barcelona amb mantenir en servei totes les línies de Rodalies. "Ens hi obligaven els 411.000 viatgers de l'any 2006, un 0,85 per cent més que l'any anterior", va apuntar en una entrevista a Catalunya Ràdio.
Morlán, que va justificar d'aquesta manera el manteniment del servei malgrat que la ministra havia expressat els seus dubtes, va insistir en l'entrevista que els usuaris, en qualsevol cas, poden estar tranquils perquè "notaran" en les pròximes setmanes la utilitat de la creació del Centre de Coordinació de l'Operació Ferroviària Barcelona 2007, que ha provocat com a mesura gràfica que el secretari d'Estat mateix s'hagi instal·lat a la Delegació del govern central a Catalunya per coordinar els treballs mentre no se solucioni la crisi. "Tot això haurà valgut la pena", va afirmar lacònicament.
El secretari d'Estat d'Infraestructures es va mostrar ahir obert a la nova fase de negociació i entesa amb Catalunya que es pot obrir ara amb la participació de la Generalitat i de l'Ajuntament en el Centre de Coordinació.
Tres trens nous cada mes
Morlán va basar el seu optimisme en el fet que "abans que acabi el mes de setembre hi haurà vuit vies d'ample ibèric que permetran a Rodalies funcionar de manera independent i, a més, abans d'acabar l'any tots els trens portaran megafonia incorporada, cosa que servirà per facilitar a l'usuari tota la informació". Més enllà d'aquestes millores tècniques, Morlán va anunciar l'increment de combois a raó de tres trens nous cada mes. "Passarem de 155 trens el 2004 [l'inici de la legislatura de José Luis Rodríguez Zapatero] a 196, tenint en compte que ara hi ha 184 combois en funcionament", va explicar.
Com ja havia insistit aquesta setmana per rebatre les dades de baixa inversió, el secretari d'Estat d'Infraestructures va remarcar que el seu ministeri ha destinat un 60 per cent més de diners en execució pressupostària a aquest capítol que el Partit Popular en la passada legislatura.
Morlán, que va justificar d'aquesta manera el manteniment del servei malgrat que la ministra havia expressat els seus dubtes, va insistir en l'entrevista que els usuaris, en qualsevol cas, poden estar tranquils perquè "notaran" en les pròximes setmanes la utilitat de la creació del Centre de Coordinació de l'Operació Ferroviària Barcelona 2007, que ha provocat com a mesura gràfica que el secretari d'Estat mateix s'hagi instal·lat a la Delegació del govern central a Catalunya per coordinar els treballs mentre no se solucioni la crisi. "Tot això haurà valgut la pena", va afirmar lacònicament.
El secretari d'Estat d'Infraestructures es va mostrar ahir obert a la nova fase de negociació i entesa amb Catalunya que es pot obrir ara amb la participació de la Generalitat i de l'Ajuntament en el Centre de Coordinació.
Tres trens nous cada mes
Morlán va basar el seu optimisme en el fet que "abans que acabi el mes de setembre hi haurà vuit vies d'ample ibèric que permetran a Rodalies funcionar de manera independent i, a més, abans d'acabar l'any tots els trens portaran megafonia incorporada, cosa que servirà per facilitar a l'usuari tota la informació". Més enllà d'aquestes millores tècniques, Morlán va anunciar l'increment de combois a raó de tres trens nous cada mes. "Passarem de 155 trens el 2004 [l'inici de la legislatura de José Luis Rodríguez Zapatero] a 196, tenint en compte que ara hi ha 184 combois en funcionament", va explicar.
Com ja havia insistit aquesta setmana per rebatre les dades de baixa inversió, el secretari d'Estat d'Infraestructures va remarcar que el seu ministeri ha destinat un 60 per cent més de diners en execució pressupostària a aquest capítol que el Partit Popular en la passada legislatura.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.