Política

Álvarez: "No dimitiré a no ser que m'ho digui el president del govern"

La minis­tra de Foment, Mag­da­lena Álva­rez, ha asse­gu­rat al Congrés dels Dipu­tats que no aban­do­narà el seu càrrec tret que el pre­si­dent de l'Exe­cu­tiu, José Luis Rodríguez Zapa­tero, li ho demani. Durant la seva com­pa­rei­xença, que ha començat a les 10h, la minis­tra ha asse­gu­rat que el ser­vei de Roda­lies millo­rarà a finals de setem­bre i que se solu­ci­o­na­ran del tot el 21 de desem­bre, coin­ci­dint amb l'anunci fet pels direc­tius de Renfe i Adif la set­mana pas­sada a Bar­ce­lona arran del caos vis­cut a l'estació de Sants quan 400 pas­sat­gers van que­dar atra­pats dins un tren durant més de dues hores.

A més, Álva­rez ha insis­tit que les inver­si­ons del minis­teri de Foment superen el PIB apor­tat per Cata­lu­nya, cosa que dife­rents grups par­la­men­ta­ris han cri­ti­cat. El PP, CiU, ERC i ICV-IU han tor­nat a dema­nar la dimissió de la minis­tra, cosa que ella ha des­car­tat, afir­mant que només ho harà "quan m'ho digui el pre­si­dent del govern".


Durant la seva com­pa­rei­xença en la Comissió de Foment del Congrés dels Dipu­tats, Álva­rez ha dit que els pro­ble­mes en el ser­vei de Roda­lies són con­seqüència de la remo­de­lació de l'estació bar­ce­lo­nina de Sants, de l'escas­se­tat de mate­rial roda­dor i d'una uti­lit­zació inten­siva de les infra­es­truc­tu­res, així com del seu pre­cari estat.

Segons la minis­tra, a finals del pròxim mes de setem­bre entra­ran en fun­ci­o­na­ment dues noves vies a l'estació de Sants, que per­metrà una major fluïdesa del trànsit fer­ro­vi­ari, men­tre que al finals del 2007 seran ope­ra­ti­ves les 14 vies pro­jec­ta­des.

Les obres de Sants, des­ti­na­des a sepa­rar el trànsit de Roda­lies dels de mitja i llarga distància, han obli­gat a anar tallant les vies segons avançaven els tre­balls.

En total, des que van començar les obres el 2005 fins a final de 2007, s'hau­ran produït vuit can­vis en l'ús de les vies, dos dels quals estan encara pen­dents.

Incidències, però menys
Després de repas­sar els últims esde­ve­ni­ments a la xarxa fer­roviària cata­lana, Álva­rez ha asse­gu­rat que la tendència gene­ral mos­tra una dis­mi­nució de les incidències impu­ta­bles direc­ta­ment al trànsit fer­ro­vi­ari.

Segons les seves dades, els pro­ble­mes impu­ta­bles al fun­ci­o­na­ment del ser­vei van des­cen­dir 7,5 punts en els últims vuit anys, men­tre que les impu­ta­bles a fac­tors externs (talls de sub­mi­nis­tra­ment elèctric, roba­tori de mate­rial, mete­o­ro­lo­gia adver­ses, etc.) van aug­men­tar 31 punts.

La inversió
Sobre la inversió del govern espa­nyol en infra­es­truc­tu­res a Cata­lu­nya, ha expli­cat que el govern de Madrid ha exe­cu­tat al vol­tant del 65 per cent, uns 5.100 mili­ons d'euros, de la inversió total pres­su­pos­tat des que va començar la legis­la­tura, xifra que ascen­deix a més de 7.850 mili­ons.

Álva­rez ha expli­cat que aquesta xifra total suposa 910 mili­ons més que els pres­su­pos­tats per l'ante­rior Exe­cu­tiu i un incre­ment del 51 per cent de mit­jana anual res­pecte a l'actual legis­la­tura.

Així mateix, ha des­ta­cat que des que va començar la legis­la­tura, Foment ha lici­tat obres a Cata­lu­nya per un import supe­rior als 6.000 mili­ons d'euros, 1.716 mili­ons més que en la legis­la­tura ante­rior.

L'aero­port del Prat
La minis­tra de Foment ha asse­gu­rat que l'aero­port del Prat "ha ope­rat i opera amb nor­ma­li­tat" durant els mesos d'estiu i ha qua­li­fi­cat de "pun­tu­als" els retards i la pèrdua d'equi­pat­ges ocor­re­guts els pas­sats 5 i 6 d'agost.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.