Política

estats units

Trump diu que la visita de Vance a Groenlàndia és per a “convèncer-los” d’unir-se als EUA

Dinamarca, soci de l’OTAN, ha criticat Washington per la seva agressivitat en els acostaments a Groenlàndia i la intenció d’annexionar-se aquest territori danès autònom en l’àrtic

El pre­si­dent esta­tu­ni­denc, Donald Trump, ha dit aquest dime­cres que el viatge del seu vice­pre­si­dent, JD Vance, a Gro­enlàndia és per a “convèncer” als habi­tants d’aquest ter­ri­tori danès autònom d’unir-se als Estats Units.

“Neces­si­tem a Gro­enlàndia per a la segu­re­tat inter­na­ci­o­nal. La neces­si­tem; hem de tenir-los. És vital per a una postura de defensa, sobre­tot tenint en compte com està el món. Odio haver de dir-ho així, però hau­rem de fer-ho”, ha insis­tit Trump en una entre­vista amb el pòdcast con­ser­va­dor “The Vince Show”.

“Hau­rem de convèncer-los” de con­ver­tir-se en ter­ri­tori esta­tu­ni­denc, ha afe­git Trump, pre­gun­tat sobre els objec­tius de la visita de Vance el pròxim diven­dres a la base mili­tar esta­tu­ni­denca de Pituf­fik, a Gro­enlàndia.

Vance va anun­ciar aquest dimarts que diven­dres que ve visi­tarà la base espa­cial esta­tu­ni­denca situ­ada a Gro­enlàndia, un viatge que coin­ci­deix amb la polèmica des­lli­gada per Donald Trump per les seves inten­ci­ons d’anne­xi­o­nar-se l’illa.

El vice­pre­si­dent esta­tu­ni­denc se sumarà a la seva esposa, Usha Vance, qui aquesta set­mana també té pla­ne­jat visi­tar Gro­enlàndia per a assis­tir a una popu­lar car­rera de tri­neus tirats per gos­sos, alguna cosa que final­ment ha estat eli­mi­nat de l’agenda, després de les for­tes crítiques de les auto­ri­tats de Dina­marca i de Nuuk (capi­tal de Gro­enlàndia).

Dina­marca, soci de l’OTAN, ha cri­ti­cat Was­hing­ton per la seva agres­si­vi­tat en els seus acos­ta­ments a Gro­enlàndia i la intenció d’anne­xi­o­nar-se aquest ter­ri­tori danès autònom en l’àrtic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia