Blanco es limita a dir que el traçat de l'A-68 es decidirà enguany, i no es pronuncia sobre les alternatives

El ministre manifesta que és conscient del «clamor popular de Catalunya»

Blanco va explicar que actualment el traçat està en fase d'estudi previ i que la decisió final del ministeri dependrà dels informes tècnics i mediambientals. Una decisió, però, que el ministre va garantir que es prendrà enguany. Per la seua banda, el diputat convergent va recordar al ministre de Foment que fa gairebé dos anys que es va iniciar l'estudi. «No es pot perdre més temps», va assenyalar Jané, que va detallar també que el desdoblament de l'N-420 es faria de manera paral·lela al desdoblament de les carreteres C-43 i C-12, per connectar l'autovia de l'Aragó amb l'eix de l'Ebre i el port dels Alfacs. De fet, aquesta és l'opció que van defensar els agents socioeconòmics en l'acte reivindicatiu de Gandesa, que va ser convocat per les quatre cambres de comerç de la demarcació i l'Ajuntament de Gandesa.

Per la seua banda, el diputat socialista Francesc Vallès va fer una valoració molt positiva de l'anunci que el traçat de l'A-68 es coneixerà enguany. «El que toca ara és treballar amb discreció i allà on cal per fer realitat allò que vàrem acordar unitàriament a Gandesa. Malgrat això, lamentem les accions unilaterals d'aquells que només busquen satisfer el seu afany de protagonisme», va manifestar Vallès, en relació amb la pregunta del diputat de CiU.

En aquest sentit, Vallès va lamentar que «alguns es dediquen a impulsar mesures unilaterals, que podrien fins i tot fer perillar el consens assolit, quan tots ens van comprometre a treballar conjuntament».

Opció més sostenible

Quan el Ministeri de Foment encara està pendent dels estudis tècnics i mediambientals per decidir si el tram final de l'A-68 passa per l'N-420, passant per Gandesa i acabant al port tarragoní, o bé per l'N-232 travessant Morella i acabant a Vinaròs (Baix Maestrat), els agents socioeconòmics del Camp i l'Ebre (amb el suport de la Generalitat) sostenen que l'opció catalana és més sostenible i més econòmica. Amb tot, el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, reconeix que Catalunya ho té complicat ja que el mateix ministre de Foment (abans d'assumir aquestes competències) es va pronunciar a favor de l'opció valenciana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Sanció de 900.000 euros a Renfe per l’avaria de Gavà de fa un any que Adif va atribuir a un llamp

barcelona

Fan una estada al Trueta per identificar necessitats clíniques

girona
Infraestructures i serveis

Les obres d’adaptació a l’intercanviador de Verdaguer començaran a la tardor

Barcelona

El paper dels mercats per anar cap a un sistema alimentari sostenible

GIRONA
Medi ambient

Fomenta el reciclatge de l’oli domèstic amb una campanya als centres cívics

Lleida

Enderroquen l’edifici de l’Escola de Vela de Platja d’Aro

PLATJA D’ARO

Campclar i Sant Salvador, els barris més preocupants per a la Guàrdia Urbana de Tarragona

Tarragona

Descobreixen les restes d’un poblat visigot al jaciment dels Sants Metges

SANT JULIÀ DE RAMIS
ADMINISTRACIONS

L’Estat bloqueja el conveni i no ha transferit els diners per a la mobilitat del Maresme, segons Territori

EL MASNOU