L'Ajuntament encara no ha pogut adjudicar el nou pàrquing Jaume I, un any després de descartar el robotitzat

Ballesteros confia desencallar el projecte molt aviat, quan en recuperin la possessió

En un dia com avui, però fa un any, tot Tar­ra­gona n'anava ple: l'apar­ca­ment de la Part Alta no seria robo­tit­zat i l'única solució que ofe­ria el con­sis­tori –després de conèixer l'ava­lu­ació de l'audi­to­ria tècnica– era con­ver­tir-lo en con­ven­ci­o­nal, amb la con­següent reducció de pla­ces –es va par­lar d'unes 350 pla­ces i ara seran més de 400– i la per­ti­nent decepció gene­ral; era un forat on ja s'havien llençat més de vint mili­ons d'euros. Per bé que resulta difícil creure que l'equi­pa­ment pugui obrir l'any que ve –és el que es va anun­ciar l'estiu pas­sat–, durant tot aquest temps el con­sis­tori tre­ba­lla de manera incan­sa­ble. Feina fosca, però efec­tiva, aquesta és la sen­sació que es té dins de l'equip de govern. «Per fi hem aïllat totes les incògni­tes, i en el camí ja no hi ha més obs­ta­cles», va expli­car l'alcalde de Tar­ra­gona, Josep Fèlix Balles­te­ros, con­vençut que «el Jaume I tindrà solució durant aquest curs polític».

Pre­caució en el procés

L'alcalde va insis­tir que «en tot moment hem estat molt cau­te­lo­sos i ens hem asse­gu­rat d'actuar bé», amb referència al litigi que encara man­te­nen l'empresa d'engi­nye­ria Sis­te­mas Alem i Apar­ca­ments Muni­ci­pals de Tar­ra­gona (AMT), titu­lars de la unió tem­po­ral d'empre­ses a la qual es va adju­di­car la con­cessió de l'obra fallida.

Balles­te­ros va cele­brar que la comissió emetés el seu vere­dicte, mal­grat que l'opo­sició i altres sec­tors qua­li­fi­ques­sin els resul­tats de «poc valents». El líder soci­a­lista es va defen­sar, indi­cant que «si ens haguéssim mullat, lla­vors hau­rien dit que estava poli­tit­zat». Amb el cas a la fis­ca­lia, que haurà de deter­mi­nar si els prin­ci­pals res­pon­sa­bles van come­tre delicte, el con­sis­tori asse­gura que «si la fis­ca­lia ens diu que no [hi ha delicte] ho por­ta­rem per la via del dret civil.»

La pos­sessió del recinte

L'Ajun­ta­ment ja dis­posa d'un pro­jecte bàsic d'apar­ca­ment con­ven­ci­o­nal, però que no pot adju­di­car a cap empresa fins que no recu­peri la pos­sessió del recinte, encara a les mans de l'UTE Jaume I, que encara té els drets de cons­trucció. Fa mesos es va ini­ciar el procés per resol­dre la con­cessió de l'obra i que, de retruc, torni a mans muni­ci­pals. Si no hi ha cap al·legació per part d'Alem –no ha res­post a la pri­mera petició de res­cat i la segona s'ha hagut de fer a través d'un edicte– en un ter­mini apro­xi­mat d'un mes, el ple del con­sis­tori tar­ra­goní resoldrà el cas. L'endemà podria con­vo­car un altre con­curs. Un cop passi això, segons Balles­te­ros, «quan sapi­guem què costa, com es farà i qui s'hi podrà apun­tar, lla­vors obri­rem una llista pública i amb presència de notari perquè la gent s'hi ins­cri­gui». Fa un any, es va par­lar d'uns cinc mili­ons més per fer-lo con­ven­ci­o­nal, però ja ningú gosa par­lar de xifres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.