Infraestructures i serveis

ADMINISTRACIONS

Acord municipal al Maresme per exigir millores a la xarxa de busos interurbans

El Consell Comarcal lidera la demanda de més connexions amb Barcelona, els hospitals referents i les estacions de tren

La petició se centra en més freqüència i noves línies

El Consell Comarcal del Maresme torna a liderar una iniciativa que recull les demandes comunes dels trenta municipis del territori. Arrel d’una consulta realitzada als Ajuntaments sobre com millorar la mobilitat les conclusions es concentren en tres peticions clau: connexions directes d’autobús amb Barcelona i amb els centres sanitaris i hospitalaris de referència, com son Can Ruti, Mataró, Calella i Blanes. Paral·lelament, els municipis de muntanya també alcen la veu per demanar més busos cap a les estacions de tren de la R1 i els de l’Alt Maresme afegeixen a les peticions ferroviàries que hi hagi més freqüència de combois. Aquest ha estat un dels punts clau que s’ha debatut aquest migdia al Consell d’Alcaldies i on s’ha acordat que les reclamacions es faran arribar al Departament de Territori. El president del Consell Comarcal i alcalde de Palafolls, Francesc Alemany, ha recordat el dèficit històric pel què fa a la mobilitat al Maresme. “Som una comarca densament poblada, amb una dependència gairebé exclusiva del tren per abordar les connexions amb Barcelona o entre municipis i tots coneixem el deficitari servei que presta Renfe i les constants incidències que acumula”, ha assenyalat. El president del l’ens municipals, a més, ha insistit que l’aposta cap a una mobilitat més sostenible passa sens discussió “perquè el transport públic sigui una alternativa real al transport privat.” Alemany també ha destacat com a dèficit important les dificultats que tenen els usuaris per a accedir amb bones condicions a serveis com la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). “La combinació per anar a la UAB és fatal”, assegura.

Més freqüència

Les propostes concretes que es faran arribar a la Generalitat es donaran a conèixer aviat, però segons Alemany, les peticions van orientades tant a demanar l’increment de les ja existents “amb una major freqüència” com a la creació de noves línies. “La intenció és demanar només la creació de línies necessàries i sobretot potenciar les ja existents. En aquest sentit, percentualment les peticions es mouen en un 80% per incrementar la freqüència i un 20% per a línies de nova creació vinculades sobretot a municipis de l’interior”, comenta el president del Consell Comarcal.

Alemany avança que un cop amb les dades a la mà treballaran la proposat conjuntament amb l’Ajuntament de Mataró “que és un dels principals tractors” a l’hora d’elaborar la petició i traslladar-la al govern català. Pel president del CCM, hi haurà una millor efectivitat amb una proposta única a la comarca superant les “guerres individuals” de cada Ajuntament serà el Departament de Territori i que han aconseguit un “èxit relatiu”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia