Societat
Manel Nadal critica la "desídia inversora" de l'Estat i la cultura del 'no', i reclama un pacte per les infraestructures
Rep el govern espanyol, reben els ecologistes i sectors contestataris propers a ICV i reben, d'esquitllada, els empresaris. En un article publicat aquest dimecres, el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, critica la "desídia inversora de l'administració estatal", causa de la "fragilitat del nostre sistema ferroviari", i es queixa de la cultura del "no a tot" davant dels projectes de grans infraestructures, com el Quart Cinturó, motiu d'enfrontament intern al tripartit.
Pel que fa als empresaris, qualifica de "simplista" el càlcul de la Cambra de Comerç segons el qual a Catalunya hi ha un dèficit de 36.060 milions d'euros respecte al que hi hauria d'haver invertit el govern espanyol en infraestructures. "Ara toca fer el càlcul de les necessitats reals d'inversió, no tant en relació a la nostra població o renda, sinó en relació als projectes que necessitem per a la competitivitat de la nostra economia", puntualitza el secretari.
El text, titulat El país que volem, les infraestructures que necessitem, es publica aquest dimecres a la web Idees.net, del Centre d'Estudis de Temes Contemporanis, think tank de la direcció general d'Acció Departamental de la vicepresidència de la Generalitat de Catalunya.
Peatges que resten competitivitat
En el mateix article, Manel Nadal es lamenta que la xarxa d'autovies gratuïtes creada pel govern espanyol en les últimes dècades, quan Catalunya ja s'havia carregat d'autopistes de peatge durant els anys 70 i 80, ha produït un "desequilibri" que va "contra la competitivitat de l'economia catalana". Tanmateix, adverteix de la impossibilitat d'alliberar els peatges a curt o mitjà termini. "No podem apostar per la gratuïtat sense risc de col·lapse de la xarxa viària i ruïna financera del govern". Com a solució, proposa "continuar impulsant la inversió en la xarxa d'autovies per equiparar-nos al nivell espanyol" i "redefinir la política de peatges".
Sobre els aeroports, el secretari no aspira al traspàs del Prat sinó que, seguint la posició ja coneguda del departament de Política Territorial i Obres Públiques, aposta per "assolir la titularitat dels aeroports que perdin la condició d'interès general (Girona i Reus) i la participació de les administracions autonòmiques i locals i del sector privat en la gestió de l'aeroport de Barcelona".
Finalment, Manel Nadal reclama posar fi a "l'estat permanent de debat sobre les infraestructures, sobre el dèficit que ofega l'economia, sobre els projectes que són utilitzats per defensors i opositors com a armes de la batalla política". "Necessitem aconseguir el gran pacte nacional per les infraestructures", sentencia.
Pel que fa als empresaris, qualifica de "simplista" el càlcul de la Cambra de Comerç segons el qual a Catalunya hi ha un dèficit de 36.060 milions d'euros respecte al que hi hauria d'haver invertit el govern espanyol en infraestructures. "Ara toca fer el càlcul de les necessitats reals d'inversió, no tant en relació a la nostra població o renda, sinó en relació als projectes que necessitem per a la competitivitat de la nostra economia", puntualitza el secretari.
El text, titulat El país que volem, les infraestructures que necessitem, es publica aquest dimecres a la web Idees.net, del Centre d'Estudis de Temes Contemporanis, think tank de la direcció general d'Acció Departamental de la vicepresidència de la Generalitat de Catalunya.
Peatges que resten competitivitat
En el mateix article, Manel Nadal es lamenta que la xarxa d'autovies gratuïtes creada pel govern espanyol en les últimes dècades, quan Catalunya ja s'havia carregat d'autopistes de peatge durant els anys 70 i 80, ha produït un "desequilibri" que va "contra la competitivitat de l'economia catalana". Tanmateix, adverteix de la impossibilitat d'alliberar els peatges a curt o mitjà termini. "No podem apostar per la gratuïtat sense risc de col·lapse de la xarxa viària i ruïna financera del govern". Com a solució, proposa "continuar impulsant la inversió en la xarxa d'autovies per equiparar-nos al nivell espanyol" i "redefinir la política de peatges".
Sobre els aeroports, el secretari no aspira al traspàs del Prat sinó que, seguint la posició ja coneguda del departament de Política Territorial i Obres Públiques, aposta per "assolir la titularitat dels aeroports que perdin la condició d'interès general (Girona i Reus) i la participació de les administracions autonòmiques i locals i del sector privat en la gestió de l'aeroport de Barcelona".
Finalment, Manel Nadal reclama posar fi a "l'estat permanent de debat sobre les infraestructures, sobre el dèficit que ofega l'economia, sobre els projectes que són utilitzats per defensors i opositors com a armes de la batalla política". "Necessitem aconseguir el gran pacte nacional per les infraestructures", sentencia.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.