Societat

La fiscalia investiga si s'ha comès un delicte contra el Medi Ambient en el traçat del TGV a l'Empordà

COMARQUES GIRONINES

La fiscalia de l'Audiència de Girona està investigant si s'ha comès un delicte contra el Medi Ambient en el traçat del TGV entre Vilademuls (Pla de l'Estany) i Borrassà (Alt Empordà). La fiscalia ha obert diligències per determinar-ho arran d'una denúncia que va interposar la plataforma Defensem el Territori.

Bàscara
La denúncia recollia també que un dels casos més paradigmàtics es dóna a Bàscara, perquè el municipi "quedarà inclòs per sempre entre dos grans corredors d'infraestructures, formats a una banda pel TGV, i a l'altra, per l'AP-7 i la N-II". A més, segons ha explicat la portaveu de l'entitat, Carme Pagès, la traça de l'alta velocitat afecta seriosament els valors naturals de la riera Cassinyola."Aquest afluent de primer ordre del riu Fluvià, que el connecta amb la conca del Ter, port arribar a desaparèixer definitivament", remarca la portaveu.

Monells
A la denúncia, a més, també es concreta que el traçat de l'alta velocitat "afecta greument el veïnat de Monells, a Vilademuls, que està documentat al segle IX" i que compromet "la plana agrícola de Pontós".

L'escrit que Defensem el Territori va portar davant la fiscalia indicava que "l'impacte de l'alta velocitat sobre el patrimoni natural, cultural i paisatgístic serà molt greu". De mantenir-se el traçat actual, la denúncia també concreta que s'anirà en contradicció amb les directrius del Conveni Europeu del Paisatge, i amb la Llei de Protecció, Gestió i Ordenació del Paisatge de Catalunya.

Un dia després de la proposició no de llei
La decisió de la fiscalia d'investigar el traçat del TGV entre Vilademuls i Borrassà es coneix un dia després que el Congrés hagi aprovat una proposició no de llei que recolza les tesis del CILMA. A la proposició, recolzada pels grups d'ERC, CiU, ICV, PP i el Grup Mixt, es reclama a l'executiu que a l'hora de construir aquest tram de l'alta velocitat es tinguin en compte les aportacions del Consell sobre la idoneïtat de concentrar les principals infraestructures viàries i ferroviàries de l'Empordà en un únic corredor.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.