Societat

Inici al setembre de les obres per desdoblar l'Eix Transversal

Les constructores signen els crèdits per finançar el projecte i liciten els trams entre Cervera, Manresa i Vic

Les obres per des­do­blar l'Eix Trans­ver­sal esta­ran en plena exe­cució en tots els seus trams a par­tir de setem­bre. Tot i gai­rebé tres anys de retard sobre el calen­dari pre­vist pel govern, final­ment el pool de cons­truc­to­res que es van adju­di­car el con­tracte ja té garan­tit el finançament i ha lici­tat els 5 trams que s'han d'ampliar entre Cer­vera, Man­resa i Vic per 284,6 mili­ons d'euros. Aquesta inversió se suma a l'única que està en exe­cució de l'Eix, entre Vic i Riu­de­llots.

El con­se­ller de Política Ter­ri­to­rial, Joa­quim Nadal, va con­fir­mar ahir a Lleida els con­cur­sos i la fi dels tràmits per enge­gar una obra que va reconèixer que porta retard, però que “es farà gràcies a un govern que ha tin­gut el coratge de des­do­blar l'Eix de cap a cap quan molts, i sobre­tot l'opo­sició, deien que en seríem incapaços”.

El con­se­ller va afe­gir que ara “les obren es faran d'una tirada i ani­ran molt de pressa”, fins al punt que el ter­mini de tres anys es podria reduir.

Cedinsa, la con­ces­sionària de l'Eix Trans­ver­sal for­mada per FCC, Caixa Cata­lu­nya, Comsa, Copisa i Cop­cisa, han sig­nat aquest mes un crèdit sin­di­cat de 572 mili­ons per l'obra, una inversió que es recu­pe­rarà gràcies al cànon (o peatge a l'ombra) que pagarà la Gene­ra­li­tat durant 33 anys.

Nadal ho va anun­ciar durant la visita del tram est de la vari­ant sud de Lleida, una ronda que estarà a l'estiu de 2012 i que té un cost de 38,6 mili­ons. El tram oest, que creua l'Horta de Lleida, es podria des­blo­que­jar a la tar­dor.

Nadal va apro­fi­tar per treure pit i recor­dar que la Gene­ra­li­tat no ha atu­rat obres i que “dóna bones notícies”, com la lici­tació de l'auto­via C-13 entre Vila­nova de la Barca i Térmens, a la Noguera, per uns 70 mili­ons o nous recur­sos de l'addi­ci­o­nal ter­cera de l'Esta­tut que es podrien con­cre­tar al setem­bre i que inclou­ran 30 mili­ons per al cobri­ment de vies a Lleida.

LA XIFRA

3.000
milions
han deixat els bancs a les constructores per a línies i estacions de metro, ferrocarrils a Sabadell i l'Eix Transversal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.