Societat
La CGT denuncia la precària situació dels treballadors del Bicing i convoca una vaga pel 10 d'abril
La CGT i un dels membres del comitè d'empresa de Delfin Group, empresa subcontractada que s'encarrega del personal del Bicing, han denunciat aquest dimecres la "crítica" situació laboral dels treballadors del servei de lloguer públic de bicicletes de Barcelona. Els principals motius de la seva denúncia són "l'acomiadament improcedent" d'alguns treballadors, la incitació a alguns empleats a treballar els set dies de la setmana, i "l'incompliment reiterat" de la llei de prevenció de riscos laborals. A més denuncien l'aplicació als treballadors del conveni de publicitat, que és un dels "més arrossegats i barats", en comptes del de transport, pel qual els pertocaria cobrar uns 300 euros més.
Totes aquestes condicions laborals deficients que des de CGT denuncien que pateixen els treballadors del Bicing s'agreugen encara més a causa de la subcontractació del servei. L'empresa de publicitat Clear Channel va adjudicar-se el concurs de concessió del Bicing que havia fet el juliol de 2006 l'empresa pública municipal BSM.
Clear Channel no es responsabilitza de les irregularitats laborals denunciades ja que diuen que no tenen cap vinculació amb els treballadors, en haver subcontractat alhora a una altra empresa de publicitat aquest servei, en aquest cas Delfin Group. Aquesta última empresa ha contractat personal de manera directa, però també ho ha fet a través d'unes altres dues empreses: CCB i Movement.
Els assalariats del Bicing són en un 85% immigrants, motiu pel qual reben pressions de l'empresa per treballar els set dies de la setmana, segons han afirmat des de la CGT. Aquests cobren uns 1.100 euros per dotze pagues, en comptes de per catorze, i el fet de pertànyer a un conveni diferent al que els pertocaria encara complica més la situació.
Un dels membres del comitè d'empresa de Delfin Group, Alberto de los Mozos, davant les "lamentables" condicions de les furgonetes amb què treballen ha realitzat un informe exhaustiu amb totes les deficiències dels vehicles. Alguns dels problemes més reiterats de les furgonetes són retrovisors trencats i llums espatllats.
D'altra banda, De los Mozos també denuncia que l'empresa obliga els treballadors a incomplir de manera "constant" el codi de circulació aparcant en doble fila i en voreres, motiu pel qual són increpats "diàriament" per conductors i vianants i, a més, multats per la Guàrdia Urbana.
Pel que fa a l'incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals, es queixen de la manca de botes de seguretat, així com de la utilització de "guants de jardineria", en comptes dels adients per a càrrega i descàrrega. A més de "l'obligació" d'utilitzar productes altament tòxics per netejar grafits sense la protecció necessària: tenen només una màscara de pols a compartir entre els treballadors de "matí, tarda i cap de setmana".
Porten un sol con de seguretat en comptes de dos, que són els que haurien de portar per a la seva pròpia seguretat individual. Recorden que van haver de passar 5 mesos des de la posada en funcionament del servei perquè l'empresa els donés uniformes amb els reflectants necessaris per evitar l'alt risc de ser atropellats que pateixen.
Vaga del Bicing el 10 d'abril
Com a protesta per totes aquestes condicions denunciades, la CGT ha convocat una vaga del servei Bicing per al proper dijous 10 d'abril. D'aquesta manera des del sindicat insten el ciutadà a no utilitzar el servei aquell dia, ja que les bicicletes no seran transportades d'una estació a una altra.
Totes aquestes condicions laborals deficients que des de CGT denuncien que pateixen els treballadors del Bicing s'agreugen encara més a causa de la subcontractació del servei. L'empresa de publicitat Clear Channel va adjudicar-se el concurs de concessió del Bicing que havia fet el juliol de 2006 l'empresa pública municipal BSM.
Clear Channel no es responsabilitza de les irregularitats laborals denunciades ja que diuen que no tenen cap vinculació amb els treballadors, en haver subcontractat alhora a una altra empresa de publicitat aquest servei, en aquest cas Delfin Group. Aquesta última empresa ha contractat personal de manera directa, però també ho ha fet a través d'unes altres dues empreses: CCB i Movement.
Els assalariats del Bicing són en un 85% immigrants, motiu pel qual reben pressions de l'empresa per treballar els set dies de la setmana, segons han afirmat des de la CGT. Aquests cobren uns 1.100 euros per dotze pagues, en comptes de per catorze, i el fet de pertànyer a un conveni diferent al que els pertocaria encara complica més la situació.
Un dels membres del comitè d'empresa de Delfin Group, Alberto de los Mozos, davant les "lamentables" condicions de les furgonetes amb què treballen ha realitzat un informe exhaustiu amb totes les deficiències dels vehicles. Alguns dels problemes més reiterats de les furgonetes són retrovisors trencats i llums espatllats.
D'altra banda, De los Mozos també denuncia que l'empresa obliga els treballadors a incomplir de manera "constant" el codi de circulació aparcant en doble fila i en voreres, motiu pel qual són increpats "diàriament" per conductors i vianants i, a més, multats per la Guàrdia Urbana.
Pel que fa a l'incompliment de la llei de prevenció de riscos laborals, es queixen de la manca de botes de seguretat, així com de la utilització de "guants de jardineria", en comptes dels adients per a càrrega i descàrrega. A més de "l'obligació" d'utilitzar productes altament tòxics per netejar grafits sense la protecció necessària: tenen només una màscara de pols a compartir entre els treballadors de "matí, tarda i cap de setmana".
Porten un sol con de seguretat en comptes de dos, que són els que haurien de portar per a la seva pròpia seguretat individual. Recorden que van haver de passar 5 mesos des de la posada en funcionament del servei perquè l'empresa els donés uniformes amb els reflectants necessaris per evitar l'alt risc de ser atropellats que pateixen.
Vaga del Bicing el 10 d'abril
Com a protesta per totes aquestes condicions denunciades, la CGT ha convocat una vaga del servei Bicing per al proper dijous 10 d'abril. D'aquesta manera des del sindicat insten el ciutadà a no utilitzar el servei aquell dia, ja que les bicicletes no seran transportades d'una estació a una altra.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.