Societat

Els usuaris del Bicing han d'esperar menys del servei, segons els seus gestors

Transports

Clear Channel, l'empresa que gestiona a Barcelona el servei de Bicing, considera injustificada l'allau de crítiques que ha rebut aquest sistema de préstec de bicicletes en el seu any i mig de vida, i creu necessari "educar" els usuaris perquè en comprenguin les limitacions i "rebaixin" les expectatives.

Més de 150.000 ciutadans utilitzen ja a Barcelona el servei de Bicing, l'expansió del qual pels diferents barris de la ciutat està arribant al seu punt final amb gairebé 6.000 bicicletes posades a disposició dels usuaris en prop de 400 estacions.

L'èxit inqüestionable d'aquest servei no pot amagar, tot i això, les crítiques que rep pels problemes que apareixen a l'hora d'utilitzar les bicicletes, cosa que ha decidit l'empresa responsable a introduir millores tècniques i a dissenyar una estratègia per explicar als usuaris què han d'esperar i què no d'aquest sistema de transport.
"No s'ha tingut en compte que el Bicing és un producte que té només un any i mig de vida, encara que ja realitza sis milions de viatges, els mateixos que el metro i que l'autobús. Les expectatives de l'usuari del transport públic estan ben gestionades, però les del de la bicicleta, no. Hem d'educar l'usuari. Aquest no és un servei amb recursos il·limitats", ha dit el director general de Clear Channel Espanya, Aristóbulo de Juan García.

L'empresa, que va guanyar el concurs organitzat per l'Ajuntament de Barcelona per gestionar el servei de lloguer econòmic de bicicletes, sosté que el Bicing és un sistema de transport complementari, que no competeix amb el metro o l'autobús i que no pot assumir responsabilitats com portar la gent a un concert multitudinari, a un partit de futbol, a una manifestació ni a la platja a l'estiu.

Segons el parer d'Aristóbulo de Juan, "no es pot esperar trobar sempre una plaça lliure en una estació, igual que en cotxe no sempre trobes aparcament disponible, ni quan arribes a casa tens un forat davant del portal de casa teva per aparcar, i no se t'ocorre anar en cotxe al camp del Barça".

"Aquest és un sistema de transport públic, però no porta 50 anys com Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Tot i això, li estem exigint molt més. La gent vol un servei de luxe, i crec que el tindrem, però cada cosa al seu temps", ha assegurat De Juan, que creu que el 2009 el servei s'haurà enfortit i guanyarà en qualitat.

Neguen estar desbordats
Els responsables de l'empresa neguen estar desbordats o que el servei, que continua guanyant diàriament 300 abonats, "estigui a punt de morir d'èxit", malgrat que admeten que, quan es va posar en marxa el mes de març de 2007, esperaven la meitat dels usuaris que tenen ara, en els escenaris més optimistes.

Entre les millores previstes per als pròxims mesos, destaca el del sistema d'ancoratge de bicicletes, l'increment del nombre de vehicles que s'encarreguen de la distribució de les bicis i un millor servei d'atenció al client garantint una resposta a les reclamacions en menys de sis dies.

A més, Clear Channel s'ha compromès a millorar el sistema informàtic per evitar les caigudes del sistema informàtic, que considera "anecdòtiques", i donar millors garanties de continuïtat a l'usuari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.