Societat

SOCIETAT

Controls dels Mossos a motoristes en deu trams viaris de la demarcació

El cap de Trànsit de la regió de Girona exposa que l’ús de la moto va en augment, tant en els trajectes habituals com en els dies d’esbarjo

Els conductors de motocicletes i ciclomotors van estar implicats en el 48,5% dels accidents mortals de l’any passat a Catalunya

Els Mossos d’Esquadra han desplegat avui un dispositiu de control de motoristes en un centenar de trams de la xarxa viària catalana, i n’han fet deu a les comarques gironines. L’objectiu és reduir l’accidentalitat i detectar conductes de risc, especialment en el col·lectiu de motocicletes i ciclomotors, que van estar implicats en un 48,5% dels accidents mortals de l’any passat a Catalunya. Joan Costa, cap de l’Àrea Regional de Trànsit de Girona, atribueix aquesta alta incidència a l’augment de l’ús d’aquest tipus de vehicle.

A la demarcació, s’han instal·lat controls en una desena de trams viaris. Segons informa l’agència ACN, destaquen punts de la GI-682, com entre Llagostera i Tossa de Mar, Tossa de Mar i Sant Feliu de Guíxols, i Tossa de Mar i Lloret de Mar, on s’han sancionat conductors per avançaments perillosos, modificacions il·legals de vehicles o conducció sense la documentació en regla. També s’han efectuat controls a altres vies com la GI-524 (Olot-Banyoles), la GI-550 (Arbúcies-Sant Hilari Sacalm) o la N-260 (Ribes de Freser-collada de Toses i Olot-Ripoll).

El dispositiu se centra en els motoristes, considerats un col·lectiu vulnerable segons el Pla català de seguretat viària. En la meitat dels accidents mortals de l’any passat hi havia involucrats motocicletes o ciclomotors. Joan Costa ha destacat que la tendència es manté aquest any, amb infraccions com distraccions al volant o conduccions temeràries com a principals causes. Costa ha explicat que han comprovat que en els darrers anys la moto cada vegada s’utilitza més, “tant en la mobilitat obligada del dia a dia com en l’esbarjo o sortides més lúdiques”.

Sancions diverses

Les sancions d’aquest diumenge inclouen conductors sense documentació en regla –“sense el permís de conduir que l’habilita”, ha explicat Costa–, ús de dispositius mòbils mentre es circulava i avançaments perillosos, tant per a motoristes com per a ciclistes i conductors de cotxes. Les principals infraccions han estat les sortides de via i les col·lisions frontals de motocicletes o ciclomotors.

Les dades reflecteixen que un 85,4% de les víctimes greus o mortals van ser homes, especialment en la franja d’edat entre 41 i 60 anys. Aquestes xifres reforcen la necessitat d’intensificar la vigilància i educar en la seguretat viària, amb l’objectiu de revertir una situació alarmant a les carreteres catalanes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia