Societat

El desdoblament de l'R-3 es podria començar el 2015

El traçat d'aquesta línia de rodalies entre Vic i Montcada es desdoblaria finalment en tres trams

La Generalitat anuncia la millora d'algunes estacions

L'esperat projecte de desdoblament de l'R-3 de rodalies podria començar a veure la llum, després d'anys d'espera. El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, va anunciar ahir que el traçat entre Vic i Montcada és una prioritat per al govern català i que al llarg del 2014 és molt probable que s'encarregui un projecte que aposta per desdoblar tres trams d'aquesta línia ferroviària. Es renuncia així al desdoblament total de la línia, un projecte històric però tan ambiciós com costós. “Aquest govern és partidari de fer una doble via en aquells trams on sigui realment necessari”, va apuntar el conseller.

A més, hi va afegir que cal considerar que l'orografia del país dificulta i encareix el desdoblament en alguns trams. I un altre apunt del conseller que convida a la reflexió: en èpoques en què toca estrènyer-se el cinturó és quan més toca valorar la relació entre el cost d'una actuació i la rendibilitat que després se n'extraurà.

Inici d'obres

Així doncs, la voluntat de les administracions catalana i espanyola és començar les obres de desdoblament parcial de l'R-3 l'any 2015 o, a tot estirar, al llarg del 2016. Els treballs, un cop estiguin acabats, permetran oferir als usuaris un servei més òptim en tant que, entre altres mesures, s'augmentarà la freqüència de pas de tots els combois; es passaria de la mitja hora del servei actual als quinze minuts, segons va remarcar Santi Vila.

Si la millora de l'R-3 és una prioritat per al govern català “per tal de remuntar els dèficits actuals que pateix el servei de rodalies“, també ho és la dignificació de les estacions de tren d'aquesta línia. Així ho va admetre el màxim responsable de la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, que sense entrar gaire en detalls va anunciar que s'injectaran diners per dignificar algunes de les estacions.

Sí que es va referir uns minuts més tard a l'estació del municipi de Torelló, que quedarà reforçada un cop es completi el desdoblament. “Els veïns de la Garrotxa es podran desplaçar amb l'alta velocitat cap a Figueres i tindran a Torelló la seva estació de referència dels trens convencionals per desplaçar-se cap a la ciutat de Barcelona”, va dir Santi Vila.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Demanen la compareixença de Simó al Parlament per l’informe PISA

barcelona

El canvi de la Llei de Carreteres que ha de desbloquejar la B-40, en poques setmanes

barcelona
MEDI AMBIENT

Treballen en la recuperació del capell d’aigua al PNIN de l’Albera

FIGUERES
ADMINISTRACIONS

Begur busca en els Next Generation la millora en la sostenibilitat i la resiliència

BEGUR
SERVEIS

Girona farà modificar el contracte de neteja per adaptar-lo a la situació climàtica

GIRONA

Es doblen els robatoris de cable a les vies d’Adif en un any a Catalunya

barcelona
INFRAESTRUCTURES

Banyoles adequarà dos nous aparcaments públics per a vehicles

BANYOLES

Mor el conductor d’un turisme en una sortida de via a la C-58 a Ripollet

barcelona

Les restes s’incineren un cop han fet el seu servei

BARCELONA