Societat

Negociacions entre Ferrocarrils i els treballadors de Vall de Núria per intentar desconvocar la vaga de Setmana Santa

Fins ara, les plantilles de La Molina, Espot i Port Ainé ja han fet marxa enrere per no perjudicar el territori

.


Els treballadors de l'estació d'esquí ripollesa de Vall de Núria i els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat continuen negociant per intentar arribar a un acord que permeti desconvocar la vaga i les aturades que la plantilla de l'estació ha previst pels dies 25, 26 i 27 de març. En principi, els treballadors tenien previst aturar el servei del cremallera de 09.15 a 11:30 i de 15.45 a 18 hores.

Fonts de Ferrocarrils de la Generalitat assenyalen que s'han reunit diverses vegades amb la plantilla de Vall de Núria i que, fins i tot, la cap de recursos humans de la institució s'ha desplaçat fins a Queralbs per trobar-se amb els treballadors. De moment, les negociacions estan obertes i no es descarten noves reunions durant els propers dies.

Aquest cap de setmana, les plantilles de les estacions de La Molina, Espot i Port Ainé han arribat a un acord amb Ferrocarrils i han decidit fer marxa enrere, desconvocant la vaga, per no perjudicar el territori després d'una temporada de neu força difícil i davant les bones previsions d'ocupació per aquests dies de Setmana Santa.

De moment, tot i la desconvocatòria de vaga per part de les estacions d'esquí de la Cerdanya i el Pallars Sobirà, els treballadors del cremallera i de l'estació de Vall de Núria continuen mantenint les aturades de cara a Setmana Santa. Tampoc les han desconvocat els treballadors del cremallera de Montserrat. Dissabte, La Molina va donar a conèixer que havia arribat a un acord amb Ferrocarrils de la Generalitat i aquest diumenge 20 de març també s'ha conegut que les plantilles de les estacions d'esquí lleidatanes han decidit fer un pas enrere per no perjudicar l'activitat econòmica de la comarca.

Des de Ferrocarrils de la Generalitat, l'entitat que gestiona totes les instal·lacions esmentades, assenyalen que s'ha volgut tractar cada situació per separat i que, de moment, les negociacions estan obertes en tots els sentits a l'espera d'arribar a un possible acord que permeti desencallar la situació.

Els treballadors de les diverses empreses exigien recuperar entre un 8% i un 10% del salari que han perdut des del 2011, quan Ferrocarrils va congelar sous i va aplicar les retallades que, com a empresa pública, li van imposar l'Estat i la Generalitat. També reclamaven una revisió del conveni.

Pel que fa a les estacions d'esquí, han acceptat l'acord que els proposava Ferrocarrils i que passa per un increment d'un 1% del salari fix i un altre tant per cent variable segons la productivitat que està lligada a un assoliment d'objectius i resultats. Des de l'ens assenyalen que és el màxim que han pogut posar sobre la taula ja que estan lligats per la legislació estatal i catalana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

salut

L’hospital de Mataró va fer 15 donacions d’òrgans i teixits el 2023

Mataró
itàlia

Alliberen en bon estat de salut tres italians segrestats a Mali el 2022

barcelona
SOCIETAT

Les urbanitzacions de Vidreres, sense aigua potable des de les cinc del matí

vidreres
aDMINISTRACIONS

El ple denuncia l’emergència que viu l’educació a la ciutat

L’hOSPITALET DE LLOBREGAT
successos

Un Mosso fora de servei evita un robatori en un domicili

pineda de mar
SOCIETAT

Els arquitectes tècnics lamenten la “lentitud” per esclarir l’esfondrament

BADALONA

L’AMB habilita terrenys per construir-hi habitatge assequible

Barcelona

Els pagesos demanen pas per un tràiler amb productes pel Banc dels Aliments

pontós
Infraestructures i serveis

Autoritzen 200 milions per a la continuïtat de la B-40 entre Terrassa i Sabadell

Barcelona