Administracions

Administracions

La reordenació a Torredembarra

Torredembarra fa net

L'Ajuntament treballa per legalitzar el contracte de la neteja viària, fet irregularment per Daniel Masagué i esquitxat pel cas de corrupció

Estudien municipalitzar el servei

L'empresaes va veure desbordada a l'estiu i la brigada municipal va haver de donar-li suport

Tot i que el secret de sumari encara manté molts dubtes sobre la investigació judicial entorn un cas de presumpta corrupció a Torredembarra durant la gestió de l'exalcalde de CiU, Daniel Masagué, l'actual govern municipal (ERC, PSC i ABG) treballa per regularitzar la situació d'un dels contractes que de moment s'ha situat a l'ull de l'huracà de la instrucció feta pública pel jutge: el de la neteja viària.

El servei, bàsic en una població que té una economia molt orientada la turisme i la segona residència estiuenca, va ser atorgat per urgència a l'empresa Nordvert l'any 2010, quan ja era l'adjudicatària del servei de la brossa. Ho va fer com una ampliació de contracte que s'ha anat prorrogant fins al límit que, actualment, és tota una concessió “en fals”, segons l'actual regidor de Via Pública, Vale Pino (PSC). Segons les converses registrades per la Guàrdia Civil i sobre les quals el jutge va aixecar el secret de sumari a la primavera, Masagué podria haver donat el servei a canvi que la companyia li pagués la campanya electoral en les municipals del 2011, i, fins i tot, el pagament d'una comissió del 6% a ell i a l'empresari torrenc Blas Niubó.

“No em preocupa tant el cas de presumpta corrupció, sinó el servei que s'està donant”, explica Pino. I és que, tot i que les relacions amb Nordvert són ara “bones” i amb “persones diferents” de les que van gestar la contractació presumptament irregular, el cert és que la necessitat de regularitzar la seva situació ha fet evident el desajust amb la realitat del poble. “El nou contracte es va limitar a afegir dues millores a un plec de condicions del 2002. I en aquest temps el municipi ha crescut horitzontalment i les necessitats són més grans”, detalla l'edil. Tant és aquest desajust que l'empresa s'ha vist desbordada durant aquest estiu i ha obligat el consistori a haver d'oferir suport en la neteja de papereres de carrer a través de membres de la brigada municipal. “Els qui pitjor ho han passat són els tècnics que estan al telèfon i han hagut d'atendre moltes queixes de veïns. Ha estat una situació desastrosa”, reconeix l'edil.

Municipalitzar, una opció

A l'hora de legalitzar el contracte (un procés que es veu, a més, alentit pel bloqueig dels serveis tècnics pel gran nombre de serveis amb contractes irregulars deixats per Masagué), el govern municipal ha obert ara la porta a estudiar altres possibilitats per a la seva gestió. “Tenim ja un plec de condicions tècniques que tenen tots els grups i estem recollint propostes però, al mateix temps, estem plantejant la possibilitat de municipalitzar el servei”, detalla Pino. La idea parteix tant de membres del govern com de la CUP, a l'oposició, i s'ha encarregat als tècnics que elaborin informes per conèixer la seva viabilitat. “És complicat perquè implica la compra de vehicles i de subministraments, que pot ser difícil d'assumir i complicat burocràticament”, aventura Pino, que tot i això aposta perquè hi hagi “un ple consens” en la decisió.

La delicada situació econòmica del consistori torrenc també hi pesarà. “Segurament haurem de retallar condicions tècniques, ja que s'encareix massa”, confessa. Actualment, Torredembarra paga 470.000 euros anuals pel servei de neteja viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia