Infraestructures i serveis

Infraestructures

FGC treu a concurs les obres als túnels de la línia Lleida-la Pobla

Els treballs se centraran en la renovació del traçat de les vies i tenen un termini d’execució de set mesos, amb un pressupost de licitació lleugerament superior a 2 milions d’euros

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tret a concurs les obres de renovació de via dels túnels 6, 10, 11 i 12 de la línia Lleida-la Pobla. Se sumen als treballs del túnel 3, iniciades ja al febrer. En total es renovaran 1.022 metres del túnel 6, entres les estacions de Vilanova de la Sal i Santa Linya, 1.348 metres dels túnels 10, 11 i 12 entre Santa Linya i Àger, i 500 metres del túnel 3, conegut com a Coll de Porte, a la Noguera. La renovació de la superestructura de via inclou l’aixecament de via existent i gestió de residus; el desguarnit de la via aixecada i l’excavació del balast actual; l’assentament de nova via formada per travesses de formigó monobloc i carril UIC 54 amb barra llarga soldada; la col·locació de nou balast, anivellat, alineat i perfilat, i la rehabilitació de cunetes en aquells trams on sigui necessari. La data d’adjudicació està prevista per finals de juny i les obres de renovació tenen un termini d’execució de set mesos, amb un pressupost de licitació de 2 milions d’euros.

Les obres es realitzaran durant el tall de via nocturn, sense afectar el servei de viatgers. Per poder fer totes aquestes operacions, s’han construït tres vies d’apartat a l’estació de Sant Llorenç de Montgai. Aquesta configuració de vies permet estacionar els trens de treballs amb tremuges, plataformes i batonadora. També s’hi inclou una zona d’aplecs, càrrega i descàrrega, situada al costat oposat de l’edifici de viatgers. La retirada de material vell es realitza per la boca nord, costat Vilanova de la Sal.

Les obres de renovació al túnel 3 de la línia Lleida-la Pobla, conegut com a Coll de Porte, a la Noguera, van començar el febrer passat. En total s’ha treballat en 3.000 metres entre els punts quilomètrics 38 i 41, entre les estacions de Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal.

Amb els treballs als túnels 6, 10, 11 i 12, FGC millora la infraestructura de la línia. En el camp d’inversions, i tal com es va informar a la reunió de la comissió de seguiment del servei de transport públic Lleida-la Pobla de Segur-Esterri d’Àneu celebrada al març, s’estan executant obres per valor de 5,3 milions d’euros en senyalització, superestructura de la via i sistemes de seguretat. En el pressupost del 2017, s’han inclòs 5,9 milions d’euros addicionals per a sistemes i comunicació, infraestructures i edificis, via, sistemes de seguretat i equipaments.

LA XIFRA

2,8
Quilòmetres de via, en diferents trams, s’arrangen amb el projecte d’obres que posa a concurs FGC.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona