El vial interpolar per Sant Cugat preveu cobrir 300 metres del torrent dels Alous

L'Ajuntament demana a la Generalitat un estudi de l'impacte del cobriment sobre l'estany dels Alous

«El cobriment suposarà un impacte irreversible sobre la funció ecològica que encara pot generar aquest sistema hídric, afectant indirectament l'estany dels Alous». Aquesta és una de les conseqüències que, segons l'Ajuntament de Sant Cugat, pot suposar la construcció del vial interpolar al pas per Sant Cugat del Vallès. La nova via és un projecte antic que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha recuperat amb l'objectiu de crear un nou eix viari al Vallès Occidental entre el Papiol i Mollet. A l'octubre es va aprovar l'estudi informatiu i l'estudi ambiental del tram de 4,6 quilòmetres entre el Papiol (B-150 i C-1413) i Sant Cugat del Vallès.

L'Ajuntament de Sant Cugat i entitats ecologistes van presentar al·legacions el mes de juliol del 2008 en considerar que per a un vial d'aquestes característiques, amb un fort impacte ambiental, calia disposar d'una avaluació ambiental estratègica i no pas d'un estudi fet per trams, ja que així «no és possible identificar ni definir el millor traçat», explicava la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Mercè Conesa. Ara l'administració municipal assenyala en l'escrit, presentat a la Generalitat per ratificar les mateixes al·legacions presentades l'any 2008, que el tram que avalua l'estudi no inclou l'àmbit de l'estany dels Alous, quan l'estudi informatiu de la via preveu el cobriment de 300 metres del torrent dels Alous i que aquest sigui dividit en dos trams. Una opció, a més, que no disposa de cap alternativa en l'estudi, ja que les dues opcions de traçat inclouen el cobriment del torrent. En aquest sentit, l'estudi d'impacte ambiental aprovat el maig del 2009 pel Departament de Medi Ambient preveu com a solució al cobriment «la plantació arbòria i arbustiva intensiva amb les espècies adequades a la zona on el torrent dels Alous es preveu cobrir. Aquesta plantació haurà de resseguir el traçat que fa el torrent, de manera que hi hagi una certa continuïtat amb la vegetació dels trams del torrent que no es veuen afectats pel soterrament», segons l'estudi. L'estany dels Alous forma part de l'Inventari de Zones Humides de Catalunya.

Equipaments afectats

Paral·lelament a les al·legacions contra l'estudi d'impacte ambiental, el recurs de l'Ajuntament de Sant Cugat també reclama, pel que fa a l'estudi informatiu del vial, que s'estudiï una tercera alternativa del traçat per tal que no resultin afectades les infraestructures de gestió de residus com ara la deixalleria i la planta de compostatge situades a la zona de Can Calopa. Aquest últim equipament va ser cedit aquest any a l'entitat metropolitana per esdevenir una planta comarcal. El traçat també comporta la retirada de la benzinera situada a la C-1413 a causa de l'ampliació de la via, que s'executaria pel marge esquerre per evitar un impacte en el sistema hídric de la riera de Rubí, a la dreta. L'Ajuntament reclama que la benzinera continuï a Sant Cugat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona