El pont Penjant d'Amposta es reobre al trànsit després de més de dos anys tancat

L'Estat ha invertit 4,27 milions d'euros en la remodelació integral de l'estructura del pont, que estava força degradada

Desenes de curiosos es van atansar ahir al matí al pont Penjant d'Amposta per poder ser els primers a creuar-lo a peu quan s'obrís al trànsit rodat. L'acte va estar presidit per la subdelegada del govern a Tarragona, Teresa Pallarés, i l'alcalde d'Amposta, Manel Ferré, que van destacar que el d'ahir va ser un dia important per a la capital del Montsià i també per al conjunt de les Terres de l'Ebre. «Aquest pont és un referent per a Amposta i per al conjunt del territori», va manifestar la subdelegada del govern, que va demanar una vegada més disculpes per les molèsties que haja pogut ocasionar el retard d'unes obres que s'han allargat dos anys i dos mesos quan estava previst que s'executessen en tretze mesos. Pallarés va justificar aquest retard amb la complexitat de la intervenció. «Hem fet una obra amb consciència tècnica i tal com s'ha de fer», va afirmar. Per la seua banda l'alcalde d'Amposta, Manel Ferré, va destacar la importància del pont, no només com un dels símbols «més estimats pels ampostins i ampostines» sinó també com una de les principals vies d'accés al municipi, ja que connecta Amposta amb l'N-340 i amb la carretera de Deltebre (TV-3454). Es calcula que diàriament passen per aquest pont entre 1.500 i 2.000 vehicles. «L'obra ha valgut la pena perquè s'ha fet una remodelació integral del pont», va afirmar Ferré.

«Un pont únic a l'Estat»

L'actuació ha tingut un pressupost de 4,27 milions d'euros finançats pel Ministeri de Foment i ha consistit bàsicament en la substitució completa dels cables que sostenen el pont. «Es tracta d'un pont únic a l'Estat perquè té cables que estiren i cables que sostenen», va explicar el cap de Carreteres de la demarcació, Alberto Hernández, tot precisant que durant els treballs de substitució dels cables es van haver de controlar en tot moment els moviments i les tensions del pont. Concretament, s'ha reduït el nombre de cables principals, passant de vuit a quatre a cada banda del pont; i també s'han substituït els cables frontals, passant de sis a cinc. Altres actuacions importants han estat la substitució de la calçada, l'ampliació de les dues passarel·les de vianants i la millora de les baranes. A més de la neteja i reforçament de l'estructura metàl·lica del pont, substituint alguns elements especialment deteriorats. L'obra l'han executat una unió temporal d'empreses (UTE) integrada per FPS, Geocisa i ZUT i la principal novetat és que està prohibit el pas de camions de més de deu tones. «Això allargarà la vida del pont», va dir l'alcalde. També s'han instal·lat sensors als cables que retransmeten via ràdio i a temps real dades sobre la tensió i les deformacions del pont. Aquesta informació serà molt útil per a un manteniment correcte d'aquesta infraestructura.

El símbol de la ciutat

El pont Penjant d'Amposta és un dels elements més emblemàtics de la capital del Montsià i la majoria d'ampostins i ampostines, com va dir ahir l'alcalde, Manel Ferré, el consideren el símbol de la ciutat. El 1908 va ser l'alcalde Palau qui va tornar de Madrid amb el títol de ciutat i amb l'anunci que l'Estat construiria el pont. Dissenyat per l'arquitecte José Eugenio Ribera, les obres d'aquesta important infraestructura que connectaria el nucli urbà d'Amposta amb el marge esquerre del riu Ebre es començarien el 1915 i s'acabarien el 1921, any en què es va poder inaugurar.

La seua estructura és d'un únic ull de 134 metres d'amplada i està suspès per un complex sistema de cables, d'aquí les dificultats amb què van topar els tècnics a l'hora de dur a terme la seua rehabilitació integral. El tauler està format per dues bigues longitudinals metàl·liques i diverses bigues transversals damunt de les quals hi ha la llosa de formigó central que integra la calçada, i dues lloses més a banda i banda que sobresurten i que formen les passarel·les de vianants.

La rehabilitació que ha dut a terme Foment i que va començar el febrer del 2007 ha estat l'actuació més important que s'ha fet al pont Penjant d'Amposta des del 1941, any en què es va reconstruir el pont, durament bombardejat durant la Guerra Civil. «Tenim pont per temps», va dir ahir l'alcalde, Manel Ferré.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona