Infraestructures

pirineus

Tremp vol desviar cap al nord la MAT de Ponent

L'Ajuntament pallarès proposa en les seves al·legacions aprofitar un traçat alternatiu que passaria pel Pont de Suert i la Pobla de Segur

L'alcalde del Pont de Suert ho rebutja

Tremp, el municipi més gran de tots els afectats per la línia projectada de molt alta tensió entre Aragó i Catalunya, la MAT de Ponent, ha presentat en les seves al·legacions al Ministeri d'Indústria una proposta pròpia que s'escapa del consens general que hi havia fins ara al territori. La proposta de Tremp és allargar cap al nord el traçat de la MAT en territori administrat per Aragó, aprofitant uns quilòmetres més les torres elèctriques en desús de la fallida línia Aragó-Casarilh. Des d'allà entrar en territori d'administració catalana fins al Pont de Suert, i allà aprofitar l'actual corredor elèctric existent entre la capital de l'Alta Ribagorça i la Pobla de Segur, ja al Pallars Jussà, a través del port de Perves. A prop de la Pobla, la línia ja podria connectar amb la línia de molt alta tensió existent que condueix l'electricitat des de les centrals dels Pirineus fins a Sentmenat i l'àrea metropolitana de Barcelona.

El traçat projectat per REE uneix Aragó i Catalunya més al sud, a través d'un recorregut pròxim a les poblacions de Graus, el Pont de Montanyana, Tremp i Isona.

L'alcalde de Tremp, el socialista Víctor Orrit, defensa aquesta opció perquè en lloc de crear un corredor nou s'aprofitaria una línia existent (l'actual línia entre el Pont de Suert i la Pobla de Segur és de 220 i s'hauria d'adaptar per a 400), les obres es podrien fer aprofitant la millora de la carretera entre el Pont de Suert i la Pobla de Segur prevista però encara no realitzada, i podria donar servei al creixement de la producció elèctrica programat a les preses de Moralets i de l'estany Gento.

La proposta ha sacsejat l'aparent unitat que regnava fins ara al territori. L'alcalde del Pont de Suert i delegat del govern als Pirineus, Albert Alins, ha reaccionat de seguida i ha rebutjat la proposta de Tremp. Tampoc no ha agradat a la Plataforma contra l'Autopista Elèctrica, que tem que ara s'obri la veda i cada ajuntament defensi traçats que no el perjudiquin en lloc d'oposar-se frontalment a la línia. Orrit, però, es justifica afirmant que la proposta no contradiu en absolut les resolucions fixades per altres ajuntaments i el Consell Comarcal en el sentit que cal reaprofitar línies existents, i que el nucli de les seves al·legacions és, com en la resta de municipis, el rebuig frontal a la línia perquè és innecessària i perjudicial.

LA FRASE

La MAT no aporta res a Tremp ni a la comarca. Però si l'han de fer, que passi per un corredor existent
Víctor Orrit
alcalde de tremp

Una línia mig abandonada

La proposta de Tremp ha remogut les aigües aparentment tranquil·les en superfície però mogudes per dintre per on navegaven els ajuntaments afectats pel projecte de la MAT entre Penyalba i Isona que REE vol fer entre el 2013 i el 2014. Fins ara, la proposta que semblava unànime era l'aprofitament d'una línia de 125 kV que hi ha entre el Pont de Montanyana (Ribagorça, Franja de Ponent) i Tremp: és pròxima a la projectada per REE i és poc aprofitada. Els alcaldes denuncien que es vol fer una línia nova quan aquesta ni es fa servir: la línia va ser objecte d'un robatori de cable a principi d'any i a hores d'ara encara no l'han reparat. Fa mig any que no funciona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona