Infraestructures

Nou enllaç de l'N-II i la C-31 amb l'estació del TAV de Figueres

El govern inicia el tràmits per crear un accés que eviti que el trànsit procedent de l'est i el sud creui Figueres

El govern ha respost a la demanda del territori de millorar els accessos a l'estació del TAV de Figueres-Vilafant i ha iniciat els tràmits per convertir en realitat una de les idees reivindicades des de fa anys: el perllongament de la C-31 (la carretera de l'Escala), que ara acaba a l'antiga N-II, fins a arribar a l'estació. Això permetrà que tant els veïns provinents de l'est (C-31) com els provinents del sud (N-II antiga i nova) tinguin una via d'accés a l'estació de l'alta velocitat sense haver de travessar la ciutat.

El departament de Territori i Sostenibilitat va informar ahir que ha iniciat el procés d'informació pública dels estudis informatiu i d'impacte ambiental d'aquesta nova via, que oficialment des de Barcelona anomenen “ronda sud de Figueres”, tot i que ja n'existeix una de municipal amb aquest nom. La nova via tindrà una longitud d'uns cinc quilòmetres i discorrerà pels termes municipals de Vilafant, el Far d'Empordà, Vilamalla, i Santa Llogaia d'Àlguema. El govern estima que costarà 19 milions d'euros.

Segons el projecte que se sotmet a informació pública, el traçat s'inicia a la C-31, a la zona del seu enllaç amb la variant de Figueres (N-II); després, s'acosta a la línia del TAV i discorre sensiblement paral·lel fins a la carretera de Santa Llogaia d'Àlguema. En un tram posterior, d'uns 1,5 quilòmetres, se separa cap a l'est, i en el tram final, la ronda torna a ser paral·lela a la línia del TAV fins a connectar amb l'estació.

Segons el projecte, el nou vial estarà format per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres. És a dir, que, en total, la calçada farà deu metres d'amplada. A més, en un tram intermedi –entre l'antiga N-II i el carrer de les Closes– es preveu, addicionalment, una vorera per als vianants de tres metres i un carril bici, també de tres metres.

A banda de crear un accés més directe a l'estació, la via ha de servir per millorar la mobilitat urbana de Vilafant i els municipis propers. Així, es preveu que hi hagi set rotondes a nivell per facilitar les connexions amb la viabilitat de l'entorn i també un enllaç a diferent nivell amb la carretera N-260 (de Figueres a Olot). També destaca un viaducte sobre el riu Manol i la riera d'Àlguema de gairebé 500 metres.

19
milions d'euros
és el cost estimat pel govern de la construcció de la nova via.
5
quilòmetres
de longitud tindrà la nova via, que anirà des de l'enllaç entre l'N-II i la C-31 fins a l'estació del TAV.

Vila desencalla una idea que ell veia “indispensable”

Fonts tant de l'executiu català com de l'Ajuntament de Figueres van explicar ahir a El Punt Avui que el conseller Santi Vila es va comprometre en l'últim consell d'alcaldes de l'Alt Empordà, a petició dels assistents, a reactivar aquesta idea, discutida fa temps i de la qual s'havia fet algun esbós, però que mai s'havia començat a tramitar. De fet, Vila quan era alcalde de Figueres havia defensat que la construcció d'aquesta nova via era “indispensable” perquè l'estació fos de referència a la comarca i també al Baix Empordà. La intenció del govern català és que el 2015 es pugui començar a redactar el projecte constructiu, que ja avisen que serà complicat perquè és una obra d'envergadura. L'execució de l'obra es farà quan hi hagi disposició pressupostària. L'Ajuntament de Figueres es va mostrar satisfet pel desencallament de la mesura i va recordar que antigament s'havia reclamat no només una solució al sud per als accessos a l'estació, sinó també una al nord, que hauria de venir de l'Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.