La Generalitat definirà el servei del tren llançadora al Prat i reclama operar-lo a través d’FGC
Calvet insta Adif a iniciar les licitacions de la segona fase de l’obra d’instal·lació de vies i catenàries
La Generalitat definirà el servei del tren llançadora entre les terminals de l’aeroport del Prat i l’estació de Sants i aposta perquè continuï, com a mínim, fins al passeig de Gràcia.
Així ho ha explicat aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en una atenció als mitjans a la seu del departament. Calvet ha assegurat que el ministeri de Foment i, concretament la presidenta d’Adif, ha reconegut –en resposta a una carta de Territori enviada a principis d’any– que és la Generalitat qui té la capacitat de definir com serà el servei (freqüències de pas, estàndards de qualitat, entre d’altres), ja que el servei es prestarà íntegrament en territori català.
Segons ha dit el titular de Territori, el tren llançadora tindrà ample de via ibèric per tal de poder entrar per les vies ordinàries a Sants i, en la mesura del possible, fins a l’estació de Sant Andreu Comtal. A més, Calvet ha reclamat operar el servei a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). “Estem en condicions de prestar-lo directament”, ha dit. Calvet ha instat Adif a licitar les obres per desenvolupar la segona fase.
La segona fase de les obres implicarà instal·lar les vies i catenàries del tren. Calvet ha dit que s’ha de desenvolupar “de manera immediata”. “Necessitem que les obres estiguin acabades per definir un bon servei”, ha argumentat. Calvet ha negat que la definició del servei de la llançadora estigui retardant les licitacions. La primera fase de l’obra ha consistit en la perforació del túnel per on ha de passar el tren, per sota de la pista principal de l’aeroport.
El conseller de Territori ha dit que no admetran lliçons sobre com gestionar Rodalies i ha demanat una relació de “bilateralitat” amb l’Estat i que la gestió de Rodalies passi a mans d’FGC. El conseller ha assegurat que el grau de qualitat d’FGC que perceben els usuaris és superior al de Renfe. El president d’FGC, Ricard Font, va dir que l’empresa pública està preparada per assumir la gestió de Rodalies.