Infraestructures i serveis

Reforç d’inversió a l’eix de Vilafranca a Igualada

La Gene­ra­li­tat va plan­te­jar ahir des­ti­nar 90 mili­ons d’euros a millo­rar la fun­ci­o­na­li­tat de l’eix dia­go­nal entre Igua­lada i Vila­franca del Penedès. En la pre­sen­tació de la pro­posta als alcal­des dels muni­ci­pis afec­tats, el con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Damià Cal­vet, va expli­car que la volun­tat del govern és “millo­rar les infra­es­truc­tu­res perquè la ciu­ta­da­nia cir­culi més segura i les empre­ses puguin des­ple­gar el seu poten­cial”.

El pro­jecte se sot­metrà a infor­mació pública l’octu­bre vinent i es basa en l’exe­cució de diver­ses actu­a­ci­ons adap­ta­des a les carac­terísti­ques i al trànsit dels trams entre Vila­franca i Cape­lla­des i entre Cape­lla­des i Igua­lada. Les obres podrien començar el 2020, un cop fina­lit­zats els estu­dis, i tin­dran una durada de dos anys, donada la seva “com­ple­xi­tat”.

L’alcalde d’Igua­lada, Marc Cas­tells, va remar­car que es tracta d’un pro­jecte “neces­sari i impor­tant per a un eix que ha demos­trat el seu poten­cial amb per­cen­tat­ges anu­als d’incre­ment del trànsit d’un 6%”. Per la seva banda, l’alcalde de Vila­franca del Penedès, Pere Regull, va defi­nir la pro­posta com “una aposta gua­nya­dora no només per a l’eix Igua­lada-Vila­franca, sinó per a tot el país”.

L’eix dia­go­nal és una car­re­tera que des del 2011 uneix Vila­nova i la Geltrú i Man­resa, apro­pant les comar­ques del lito­ral a les de la Cata­lu­nya Cen­tral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia