Infraestructures i serveis

Adif licita les obres d’instal·lació del sistema de telecomunicacions GSM-R a diversos trams de Rodalies per 15,6 milions d’euros

L’objectiu és millorar l’eficiència i l’explotació dels trens i augmentar la capacitat de transport

Adif ha lici­tat el con­tracte d’exe­cució de les obres d’ins­tal·lació del sis­tema de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons GSM-R a diver­sos trams de la xarxa de Roda­lies per 15,6 mili­ons d’euros.

El ter­mini d’exe­cució esti­mat de les obres és de 79 mesos, 31 per a la rea­lit­zació de les obres i 48 per al man­te­ni­ment de les ins­tal·laci­ons.

El des­ple­ga­ment d’aquest sis­tema es farà en gran part de les línies R2 i R4 de Roda­lies i la seva pro­lon­gació i con­nexió amb el Cor­re­dor Medi­ter­rani. L’objec­tiu és millo­rar de manera gene­ra­lit­zada les ope­ra­ci­ons fer­roviàries, la capa­ci­tat de les ins­tal·laci­ons de senya­lit­zació i pro­tecció al tren i moder­nit­zar les radi­o­co­mu­ni­ca­ci­ons ope­ra­ci­o­nals en aquests trams.

El GSM-R és un sis­tema de trans­missió per ràdio de tec­no­lo­gia GSM –‘Glo­bal Sys­tem for Mobile’–, amb freqüències exclu­si­ves per al fer­ro­car­ril.

Aquest equi­pa­ment és l’alter­na­tiva a la radi­o­te­le­fo­nia UIC actual i ha estat adop­tat per 22 com­pa­nyies fer­roviàries euro­pees per asse­gu­rar la intero­pe­ra­bi­li­tat de les xar­xes. A més, per­met la imple­men­tació del nou sis­tema de gestió i de con­trol de tràfic fer­ro­vi­ari ERTMS Nivell 2.

El sis­tema de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons GSM-R s’implan­tarà en el tram de L’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat – Cas­tell­bis­bal – Sant Vicenç de Cal­ders, amb una lon­gi­tud de 71 quilòmetres apro­xi­ma­da­ment; el tram de Bar­ce­lona – Torre del Baró – Ter­rassa, de 24 quilòmetres; el tram Ter­rassa – Man­resa, amb 32 quilòmetres; Sant Vicenç de Cal­ders – Tar­ra­gona i Tar­ra­gona – Reus, de 43 quilòmetres; Tar­ra­gona – Port Aven­tura, de deu quilòmetres, i Bar­ce­lona Sants – Vila­nova i la Geltrú – Sant Vicenç, de 67 quilòmetres.

Aquesta actu­ació s’inclou en el Pla de Roda­lies 2020 – 2030 i podrà ser cofi­nançada pel Meca­nisme ‘Con­nec­tar Europa’ de la Unió Euro­pea.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia