Arts escèniques

Detectar l’intangible

Impuxibles indaguen sobre la pressió del cos i Mario Gas aborda el caciquisme

Temporada Alta combina les funcions previstes des de l’inici amb les reprogramades

Aquest vespre es presenta finalment a Catalunya Pedro Páramo, una adaptació teatral de Pau Miró del conte de l’escriptor Juan Rulfo, que ha tingut un gran èxit a Madrid i que va veure ajornada (sense data, encara) la seva temporada a Barcelona a causa del segon tancament de teatres.

Pedro Páramo, publicada el 1955 i precursora del realisme màgic, és una història d’històries, on la tendresa i la violència es combinen per denunciar l’abús dels oprimits i la corrupció, ens parla dels mecanismes de poder i de com s’utilitzen al voltant del món per al benefici propi a partir d’uns fets que transcorren en una petita comunitat. Gas compta amb Pablo Derqui i Vicky Peña per desgranar aquesta petita i lúcida trama sobre els que pateixen el caciquisme més impune.

Mario Gas torna a enfrontar-se a una adaptació teatral de textos literaris, amb la complicitat de Pau Miró, un altre amant de la literatura que trasllada. És contínua la recerca de Gas per transformar en recital o vetllades teatrals poemes i narracions breus. Precisament, d’aquí a pocs dies estrena a l’Akadèmia una adaptació de L’home de la flor als llavis, de Pirandello, que completa amb les cartes que l’autor va intercanviar amb la seva musa i actriu Marta Abba (deixant en ambigüitat una possible relació carnal, insinua Gas).

Les impuxibles

També Les Impuxibles signen un treball en procés que fa una reflexió social a partir d’una creació. Ara, aborden el pes social (principalment a les dones) per complir amb les mides estàndard del cos aparentment ideal. Si a Limbo qüestionaven el judici moral que es pateix a la transsexualitat; a Aüc parlaven de la violència de gènere; i a Suite Toc Num 6 reflexionaven sobre l’estigmatització de les persones diagnosticades amb malalties psíquiques i la càrrega dels familiars que assumeixen les cures; ara, a FAM indaguen sobre la gordofòbia. A la música (Calra Peya) i al moviment (Ariadna Peya) indispensable a cada muntatge, se s’hi afegeix la paraula amb la dramaturg María Velasco. Aquest dilluns (19.30 h) a El Canal es podrà veure algunes escenes que, d’aquí a uns mesos, arribarà en format espectacle tancat, en una sala encara per anunciar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva
Cultura

Mor Ivan Ivanji, escriptor serbi i supervivent d’Auschwitz

ART

El paper pioner d’Espais, en una exposició a Girona

Girona
Cultura

Personatges de tres obres de Guimerà a la façana de la Casa Mural del Vendrell

El Vendrell
figueres

Dibuixos del Dalí adolescent per commemorar els 120 anys del seu naixement

FIGUERES
lletres

Núria Cadenes, Jordi Masó i Maria Mercè Roca, finalistes del Llibreter

barcelona
ART

Les Bernardes ofereix una mirada a la cultura africana

Salt
cinema

DocsBarcelona, documentals que destrueixen els estereotips

barcelona