Cultura

Una web islàmica amenaça de mort els creadors de 'South Park' per dibuixar Mahoma disfressat d'ós

El responsable de la web nega que es tracti d'una amenaça i diu que només és "una realitat"

En una pàgina web enfo­cada a joves musul­mans ha apa­re­gut pen­jat un mis­satge en què s'amenaça de mort els cre­a­dors de la sèrie satírica de dibui­xos ani­mats South Park per repre­sen­tar de manera crítica el pro­feta Mahoma amb una dis­fressa d'ós en el capítol número 200.

"Hem d'adver­tir Matt (Stone) i Trey (Parker) que el que estant fent és estúpid, i que pro­ba­ble­ment aca­ba­ran com Theo Van Gogh per eme­tre aquesta sèrie", es podia lle­gir en un mis­satge pen­jat a la web Revo­lu­ti­on­Mus­lim.com.  El text anava acom­pa­nyat d'una foto de Theo Van Gogh, el direc­tor de cinema holandès que va ser assas­si­nat el 2004 a Ams­ter­dam per un jove musulmà d'ori­gen mar­roquí que con­si­de­rava ofen­si­ves les seves pel·lícules, ja que afir­mava que l'Islam enco­rat­java la violència con­tra les dones.

En la pàgina apa­rei­xia també un arti­cle d'una mansió que els cre­a­dors de South Park supo­sa­da­ment tenen a Colo­rado perquè els inter­nau­tes sàpiguen on tro­bar-los en el cas que vul­guin seguir les indi­ca­ci­ons que es donen en el text.

Mahoma, l'into­ca­ble
No es tracta de la pri­mera vegada que una repre­sen­tació de Mahoma pro­voca les ires de la comu­ni­tat islàmica. L'exem­ple més sig­ni­fi­ca­tiu va ser el les cari­ca­tu­res del pro­feta publi­ca­des el 2005 en un diari danès. Aquests dibui­xos, en un dels quals es repre­sen­tava el pro­feta amb un tur­bant que simu­lava ser una bomba, i que van ser reproduïts per nom­bro­sos mit­jans euro­peus, van aixe­car una onada d'indig­nació als països musul­mans i revol­tes que van cau­sar dese­nes de morts a tot el món.

El res­pon­sa­ble de Revo­lu­ti­on­Mus­lim.com, You­nus Abdullà Moham­mad, ha defen­sat el mis­satge pen­jat a la seva pàgina web. "Com que és una amenaça?" diu Abdullà i afirma que mos­trar el que li va pas­sar a Theo van Gogh no és una amenaça, sinó "una rea­li­tat".

Actu­al­ment la web Revo­lu­ti­on­Mus­lim.com està fora de ser­vei. Tot i això, encara es pot con­sul­tar gràcies a la memòria cau (cache) de Goo­gle i també al seu canal de You­tube.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.