Economia
Iberia culmina l'abandonament d'El Prat aquest dissabte
La companyia aèria confirma així la restricció d'operacions des de Barcelona, on només mantindrà el pont aeri amb Madrid
Iberia farà efectiu l'abandonament del Prat aquest dissabte quan s'enlairi l'últim vol en direcció a Londres. Aquest vol serà substituït per British Airways, amb qui manté una relació de codis compartits, dins de l'aliança One World. Com estava previst per l'antiga direcció de la companyia, Iberia només mantindrà els vols que cobreixen el pont aeri amb Madrid. Les rutes a ciutats de l'Estat espanyol i les principals europees es cobreixen per la filial Vueling.
Aquest dissabte, s'enlairarà l'últim vol regular que Iberia mantenia obert des del Prat fora de la connexió amb Madrid. Aquest última ruta regular que mantenia oberta Iberia era la que enllaçava Barcelona amb Londres. Les altres rutes estatals i europees les cobreix a través de la seva franquícia Air Nostrum o a través de la seva filial Vueling.
Salvador Curcoll, responsable de l'àrea d'infraestructures de la Cambra de Comerç de Barcelona, troba la decisió d'Iberia de volar des del Prat amb marca pròpia només a Madrid com "empresarialment coherent". Considera que la majoria de companyies de bandera internacionals estan concentrant en un únic punt les connexions o hub, i en aquest cas Iberia ho fa a l'aeroport de Barajas, explica Curcoll.
El director general de Ports, Aeroports i Costes del Departament de Política Territorial i Obres Publiques, Oriol Balaguer, opina en canvi que moltes companyies de bandera europees i fins i tot nord-americanes han optat per desplegar un model d'operacions basat en diferents hub, com l'alemanya Lufthansa. Balaguer està convençut que a "curt termini" l'estratègia de la companyia aèria espanyola canviarà i recorda que aquesta és una decisió de l'antiga direcció capitanejada per l'expresident Fernando Conte, que el nou president, Antoni Vázquez, podria canviar la decisió.
El professor de la Universitat de Barcelona, Xavier Fageda, va més enllà d'aquestes opinions i afirma que aquesta estratègia d'Iberia de concentrar les seves operacions des d'un únic hub a l'aeroport de Barajas "frena de facto" el creixement de l'aeroport del Prat. Fageda explica que aquesta concentració que vol Iberia a Barajas suposa convertir a l'aeroport de Barcelona amb una plataforma de connexions punt a punt per alimentar de passatgers Barajas.
Pèrdua de liderat
Iberia va deixar de ser líder a l'aeroport del Prat durant l'exercici del 2008. Segons dades d'Aena, el gestor d'infraestructures aeroportuàries de l'Estat espanyol, en aquell exercici va quedar relegada per primera vegada al quart lloc darrere de Clickair (en aquells moments filial d'Iberia), Spanair i Vueling. El 2008 Iberia va moure 2.755.904 passatgers, el 9,1% dels poc més de 30 milions que van passar pel Prat.
El 2006 i el 2007, per fer referència als anys més recents, Iberia va operar amb 8,981 milions de passatgers, i 6,439 milions de persones a l'aeroport del Prat, i ho va fer en els seus dos últims anys com a companyia líder de l'aeroport de la capital catalana.
Aquest dissabte, s'enlairarà l'últim vol regular que Iberia mantenia obert des del Prat fora de la connexió amb Madrid. Aquest última ruta regular que mantenia oberta Iberia era la que enllaçava Barcelona amb Londres. Les altres rutes estatals i europees les cobreix a través de la seva franquícia Air Nostrum o a través de la seva filial Vueling.
Salvador Curcoll, responsable de l'àrea d'infraestructures de la Cambra de Comerç de Barcelona, troba la decisió d'Iberia de volar des del Prat amb marca pròpia només a Madrid com "empresarialment coherent". Considera que la majoria de companyies de bandera internacionals estan concentrant en un únic punt les connexions o hub, i en aquest cas Iberia ho fa a l'aeroport de Barajas, explica Curcoll.
El director general de Ports, Aeroports i Costes del Departament de Política Territorial i Obres Publiques, Oriol Balaguer, opina en canvi que moltes companyies de bandera europees i fins i tot nord-americanes han optat per desplegar un model d'operacions basat en diferents hub, com l'alemanya Lufthansa. Balaguer està convençut que a "curt termini" l'estratègia de la companyia aèria espanyola canviarà i recorda que aquesta és una decisió de l'antiga direcció capitanejada per l'expresident Fernando Conte, que el nou president, Antoni Vázquez, podria canviar la decisió.
El professor de la Universitat de Barcelona, Xavier Fageda, va més enllà d'aquestes opinions i afirma que aquesta estratègia d'Iberia de concentrar les seves operacions des d'un únic hub a l'aeroport de Barajas "frena de facto" el creixement de l'aeroport del Prat. Fageda explica que aquesta concentració que vol Iberia a Barajas suposa convertir a l'aeroport de Barcelona amb una plataforma de connexions punt a punt per alimentar de passatgers Barajas.
Pèrdua de liderat
Iberia va deixar de ser líder a l'aeroport del Prat durant l'exercici del 2008. Segons dades d'Aena, el gestor d'infraestructures aeroportuàries de l'Estat espanyol, en aquell exercici va quedar relegada per primera vegada al quart lloc darrere de Clickair (en aquells moments filial d'Iberia), Spanair i Vueling. El 2008 Iberia va moure 2.755.904 passatgers, el 9,1% dels poc més de 30 milions que van passar pel Prat.
El 2006 i el 2007, per fer referència als anys més recents, Iberia va operar amb 8,981 milions de passatgers, i 6,439 milions de persones a l'aeroport del Prat, i ho va fer en els seus dos últims anys com a companyia líder de l'aeroport de la capital catalana.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.