Política

memòria democràtica

Llach i Delgado a Via Laietana 43

El cantautor i l’antropòleg participen en la campanya per aconseguir la desafectació policial de la Prefectura

Lluís Llach, el can­tau­tor que des del cap de set­mana ocupa la pre­sidència de l’Assem­blea Naci­o­nal Cata­lana, i Manuel Del­gado, antropòleg, han par­ti­ci­pat aquesta tarda en una nova con­vo­catòria de la Comissió de la Dig­ni­tiat davant la Pre­fec­tura supe­rior de poli­cia espa­nyola a Bar­ce­lona.

L’acte d’avui s’ha dut a terme en plena cam­pa­nya elec­to­ral, com ja va pas­sar el 7 de maig pas­sat, però en aquest cas la Junta elec­to­ral no ha dic­tat cap pro­hi­bició de cele­bració. De l’acte pro­hi­bit del pas­sat maig, que va ser res­post amb una con­cen­tració de pro­testa a la pro­hi­bició, se’n va deri­var una denúncia de la poli­cia que ha estat tra­mesa a la Fis­ca­lia i Junta elec­to­ral per si se’n deri­ven res­pon­sa­bi­li­tats penals o admi­nis­tra­ti­ves.

Des de fa tres anys, les con­cen­tra­ci­ons que es fan dos dimarts al mes tenen per fina­li­tat acon­se­guir que l’edi­fici poli­cial passi a tenir un us cívic i sigui deca­lat espai de memòria. Amb aquest propòsit hi fan cap per­so­nes que han patit actes de tor­tura a la Pre­fec­tura i expli­quen el seu cas.

En la seva inter­venció, Llach ha expli­cat com va ser detin­gut quan estava duent a terme un seguit de con­certs al Palau de la Música i que no va rebre mal­trac­ta­ments per la seva con­dició de per­sona cone­guda. El nou pre­si­dent de l’ANC ha defi­nit la pre­fec­tura com a “cen­tre d’exe­cu­ci­ons on hi van morir uns quants estu­di­ants”.

Al seu torn, Manuel Del­gado ha expli­cat les dues deten­ci­ons que el van por­tar a Pre­fec­tura, el 1974 i el 1975, el segon cop només per cri­dar “gora Euskadi” en un con­cert de Rai­mon. Del­gado ha aler­tat a no fer memòria històrica per no situar la necessària memòria en el ter­reny de la història, que vol dir l’oblit, i ha rei­vin­di­cat la lluita dels comu­nis­tes en temps del fran­quisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia