Societat
Fracassa la tercera reunió entre TMB i els vaguistes i hi haurà vaga dijous
Barcelona viurà dijous que ve dia 20 el setè dia sense autobusos aquest mes de març, després que hagi fracassat la tercera reunió entre l'empresa TMB i els sindicats convocants de la vaga, CGT i Actub, amb la mediació del departament de treball, han informat fonts sindicals.
El president del comitè d'empresa d'Autobusos de Barcelona, Saturnino Mercader (CGT), ha explicat que la reunió d'aquest dimarts no ha aportat "res de nou, excepte que l'empresa ha apuntat la possibilitat de parlar sobre reducció de jornada en el marc del conveni col·lectiu". Mercader ha indicat que TMB no ha concretat detalls sobre aquesta reducció de jornada i que es remet sempre a negociar el conveni col·lectiu.
També ha denunciat que l'empresa "ha amenaçat que, si no hi ha acord, avançarà la negociació del conveni ells sols", ja que podria pactar amb la resta de sindicats (UGT, CCOO i SIT) que no donen suport a les aturades, una decisió que suposaria "radicalitzar" el conflicte, segons l'opinió de Mercader.
TMB ha informat que ha portat a la negociació una proposta de reducció del temps de jornada i que ha estat rebutjada pels vaguistes.
Davant aquesta situació, la vaga convocada per a dijous que ve dia 20 es manté. Així, es repetiran els serveis mínims realitzats en les últimes convocatòries, entre les 06.30 i les 09.30 hores al matí i les 17.00 i les 20.00 hores a la tarda, amb el 50% del servei en totes les línies regulars i un vehicle en cada línia de Bus del Barri. Durant la resta del dia funcionaran el 25% de les línies 9,11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i Parc Montjuïc, amb intervals no superiors als trenta minuts.
El comitè de descansos de Transports de Barcelona reclama una reducció de jornada, que es concreta en dos dies de descans setmanal i 239 dies de treball a l'any, dotze menys que els actuals (251). També reivindica una compensació de 200 euros al mes i l'acumulació de dies de descans extres fins que no s'acordi la manera d'aplicar el descans de 30 minuts diaris que defineix el Reial decret 902 sobre descansos dels treballadors del transport.
Amb aquestes mesures relatives als descansos i altres, el comitè de descansos considera que caldria contractar 140 nous conductors per als autobusos de Barcelona.
A finals de febrer, TMB va xifrar en 35 milions d'euros el cost salarial que suposaria la reducció de jornada de 285 hores per any i conductor d'autobús que reclamen els sindicats CGT i Actub per aconseguir dos dies festius a la setmana.
Malgrat les discrepàncies entre les dues parts, la mediadora del departament de treball ha emplaçat als representants de l'empresa i del comitè a continuar la negociació el dia 25 que ve, després de l'aturada de Setmana Santa.
El president del comitè d'empresa d'Autobusos de Barcelona, Saturnino Mercader (CGT), ha explicat que la reunió d'aquest dimarts no ha aportat "res de nou, excepte que l'empresa ha apuntat la possibilitat de parlar sobre reducció de jornada en el marc del conveni col·lectiu". Mercader ha indicat que TMB no ha concretat detalls sobre aquesta reducció de jornada i que es remet sempre a negociar el conveni col·lectiu.
També ha denunciat que l'empresa "ha amenaçat que, si no hi ha acord, avançarà la negociació del conveni ells sols", ja que podria pactar amb la resta de sindicats (UGT, CCOO i SIT) que no donen suport a les aturades, una decisió que suposaria "radicalitzar" el conflicte, segons l'opinió de Mercader.
TMB ha informat que ha portat a la negociació una proposta de reducció del temps de jornada i que ha estat rebutjada pels vaguistes.
Davant aquesta situació, la vaga convocada per a dijous que ve dia 20 es manté. Així, es repetiran els serveis mínims realitzats en les últimes convocatòries, entre les 06.30 i les 09.30 hores al matí i les 17.00 i les 20.00 hores a la tarda, amb el 50% del servei en totes les línies regulars i un vehicle en cada línia de Bus del Barri. Durant la resta del dia funcionaran el 25% de les línies 9,11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i Parc Montjuïc, amb intervals no superiors als trenta minuts.
El comitè de descansos de Transports de Barcelona reclama una reducció de jornada, que es concreta en dos dies de descans setmanal i 239 dies de treball a l'any, dotze menys que els actuals (251). També reivindica una compensació de 200 euros al mes i l'acumulació de dies de descans extres fins que no s'acordi la manera d'aplicar el descans de 30 minuts diaris que defineix el Reial decret 902 sobre descansos dels treballadors del transport.
Amb aquestes mesures relatives als descansos i altres, el comitè de descansos considera que caldria contractar 140 nous conductors per als autobusos de Barcelona.
A finals de febrer, TMB va xifrar en 35 milions d'euros el cost salarial que suposaria la reducció de jornada de 285 hores per any i conductor d'autobús que reclamen els sindicats CGT i Actub per aconseguir dos dies festius a la setmana.
Malgrat les discrepàncies entre les dues parts, la mediadora del departament de treball ha emplaçat als representants de l'empresa i del comitè a continuar la negociació el dia 25 que ve, després de l'aturada de Setmana Santa.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.