Societat

Fecsa comença a indemnitzar

La companyia Fecsa Endsa ha començat a ingressar en els comptes corrents dels afectats per l’apagada les quantitats pactades amb aquests a les reclamacions. L’administració i la companyia van anunciar quatre dies després de l’incident que el dilluns 30 de juliol “es començaria a pagar”, però el cert és que els tràmits derivats de les reclamacions han retardat el pagament efectiu dues setmanes.

Un dels casos de què ha tingut coneixement l’AVUI és el d’un veí que va fer la reclamació a través del telèfon el mateix dia 30. No va ser fins dilluns d’aquesta setmana que la companyia li va tornar la trucada per comprovar les seves dades i acabar de pactar la indemnització, en aquest cas 210 euros per a un matrimoni que va passar trenta hores a les fosques. Finalment, la companyia va ingressar ahir aquests diners al compte corrent de l’usuari. Segons els barems de Fecsa, els afectats amb una apagada de 12 hores cobraran 60 euros, 186 euros els que van estar 24 hores sense llum, 219 els que van estar-hi un dia i mig, i fins a 300 euros la resta.

D’altra banda, la Plataforma per la Llengua va denunciar ahir la “discriminació del català” que fa Fecsa Endesa en el telèfon d’atenció als afectats per l’apagada. Molts usuaris estan rebent cartes de disculpa escrites també i només en castellà.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.