Societat

Consum ja ha atès més d'11.000 consultes i ha tramitat 332 reclamacions per l'apagada de Barcelona

UNA AVARIA HISTÒRICA

L'Agència Catalana de Consum ja ha atès 11.144 consultes i ha cursat 332 reclamacions d'afectats pel tall de subministrament elèctric del 23 de juliol a la ciutat de Barcelona. Així s'ha informat durant la reunió que ha mantingut aquest dimecres el grup de seguiment de l'apagada, creat al sí del Departament d'Economia i Finances.

En la reunió, presidida pel conseller Antoni Castells, s'ha constatat la desconnexió de tots els grups electrògens instal·lats per donar servei a la xarxa i l'estat de les obres per al restabliment de la normalitat en el subministrament d'electricitat. A hores d'ara, el Departament no descarta reclamar més informació per a la instrucció de l'expedient informatiu obert arran de l'apagada. L'informe, elaborat per la Direcció General d'Energia i Mines haurà de delimitar els fets que van succeir en totes les instal·lacions afectades per l'incident i en determinarà les causes.

Un dels punts que s'estan analitzant és la caiguda del cable de 110 kV sobre la subestació de Collblanc. El cable s'ha enviat al Laboratori General d'Assaigs i Investigacions per comprovar-ne l'estat i estudiar-ne el trencament.

Així mateix, s'analitzarà el temps de reposició del subministrament als clients alimentats per les subestacions de Collblanc, Urgell i Maragall, i els recursos emprats per solucionar l'incident.

En aquest sentit, la Direcció General d'Energia i Mines va requerir, el passat 24 de juliol, informació sobre l'estat de la xarxa i la seva explotació a les dues companyies elèctriques implicades en el servei (Fecsa Endesa i Red Eléctrica de España). Un cop rebuda aquesta informació, el passat 3 d'agost es va sol·licitar a les dues operadores informació addicional, que ja ha estat entregada.

La Direcció General d'Energia i Mines ja ha començat a estudiar aquestes dades i a efectuar les seves pròpies anàlisis, que conformaran el cos de l'expedient informatiu. Tot i això no es descarta que es pugui requerir més informació a les companyies implicades. En les seves conclusions, l'expedient informatiu establirà les preceptives responsabilitats i determinarà l'obertura del corresponent expedient sancionador.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.