Societat
Acesa mourà peatges a la AP-7 per reduir cues a lestiu
Les barreres troncals del Vendrell només cobraran en direcció nord i les de Tarragona, en sentit sud
La perspectiva que aquest estiu la AP-7 torni a registrar cues de fins a 40 quilòmetres als peatges troncals ha fet que Acesa avanci la supressió d’una part d’aquestes infraestructures, un procés que inicialment previst per al 2009. A més d’inaugurar els primers trams del tercer carril, la concessionària té previst transformar al juliol els peatges del Vendrell i Tarragona perquè els conductors únicament s’hagin d’aturar i pagar en un sol sentit. La resta es desviarà per una calçada lateral i abonarà el trajecte en sortir de l’autopista.
En un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona, el director general d’Acesa, Josep Lluís Giménez, va explicar ahir que es construirà un bypass als peatges del Vendrell i Tarragona, de forma que els usuaris que circulin en direcció nord només s’hauran d’aturar al troncal de Vendrell, i els que ho facin en direcció sud, al de Tarragona. Destinant totes les cabines, i encara més que se’n construiran, a un sol sentit de la marxa, Acesa vol ampliar la capacitat d’absorció dels troncals i, per tant, reduir l’impacte de les cues. Per adequar el sistema, l’empresa construirà nous peatges a la sortida d’Altafulla. A partir del 2009, Acesa té previst eliminar totalment els peatges troncals i adequar totes les entrades i sortides per passar a un peatge tancat.
Segons l’empresa, l’obra del tercer carril entre Salou i Banyeres del Penedès avança a bon ritme. Es manté la previsió que els treballs, que s’aturaran a l’estiu, hagin acabat a finals del 2008, i de fet aquest juliol ja entraran en servei alguns trams. S’estrenaran 13 quilòmetres en direcció nord entre Roda de Barà i l’enllaç de la AP-2, i també s’incorporarà algun tram en direcció sud. En una reunió prèvia amb Giménez, el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, va suggerir la construcció de dos nous enllaços a Reus i un altre a Port Aventura.
En un acte a la Cambra de Comerç de Tarragona, el director general d’Acesa, Josep Lluís Giménez, va explicar ahir que es construirà un bypass als peatges del Vendrell i Tarragona, de forma que els usuaris que circulin en direcció nord només s’hauran d’aturar al troncal de Vendrell, i els que ho facin en direcció sud, al de Tarragona. Destinant totes les cabines, i encara més que se’n construiran, a un sol sentit de la marxa, Acesa vol ampliar la capacitat d’absorció dels troncals i, per tant, reduir l’impacte de les cues. Per adequar el sistema, l’empresa construirà nous peatges a la sortida d’Altafulla. A partir del 2009, Acesa té previst eliminar totalment els peatges troncals i adequar totes les entrades i sortides per passar a un peatge tancat.
Segons l’empresa, l’obra del tercer carril entre Salou i Banyeres del Penedès avança a bon ritme. Es manté la previsió que els treballs, que s’aturaran a l’estiu, hagin acabat a finals del 2008, i de fet aquest juliol ja entraran en servei alguns trams. S’estrenaran 13 quilòmetres en direcció nord entre Roda de Barà i l’enllaç de la AP-2, i també s’incorporarà algun tram en direcció sud. En una reunió prèvia amb Giménez, el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, va suggerir la construcció de dos nous enllaços a Reus i un altre a Port Aventura.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.