Societat

Air Berlin rebutja utilitzar la llengua catalana en els seus serveis als clients

Debat lingüístic

El director d’Air Berlín per a Espanya i Portugal, Álvaro Middelman, ha descartat aquest migdia a Barcelona que la companyia aèria utilitzi la llengua catalana en el seu servei als clients. Segons el directiu, la reunió que aquest va mantenir amb el president del govern balear, Francesc antich, el passat 11 de juny ha donat peu a "un estudi" que hauria demostrat que "tindria un alt cost" utilitzar el català. El directiu assegura que ja s'ha comunicat a Política Lingüística de les Illes Balears la seva decisió".

Middelmann ha assenyalat que implementar un enregistrament en català suposaria un termini de "dos anys i mig", en tant que caldria "fer la instal·lació dels aparells, per a la qual cosa caldria demanar permís a l'autoritat aeronàutica i després caldria implementar els procediments i fer-ho en els 120 avions que operen". Per aquest motiu, ha assegurat que Air Berlín ha optat "per l'idioma que avui per avui, mentre no es demostri el contrari, és comú a tots els espanyols".

Midelmann. que assegura que parla "cinc idiomes i mig, perquè encara no m'he llançat a parlar mallorquí en la intimitat, però l'entenc i el puc llegir", considera que "el tema de l'idioma és secundari" i que és més important el servei aeri. En aquest sentit, l'executiu ha conclòs: "Si preguntem als ciutadans de Balears que els importa més, que vivint en illes tinguin comunicacions aèries o que es parli el català, crec que es un referèndum que tenim guanyat per golejada".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.