Societat

Passatgers d'Iberia a Barcelona denuncien falta d'informació sobre els seus vols endarrerits pel tancament de Barajas

CATALUNYA

Desenes de clients de la companyia Iberia han denunciat aquest divendres a les instal·lacions de l'aeroport de Barcelona "falta d'informació" per part de la companyia aèria. Centenars de passatgers han format llargues cues davant dels mostradors de venda de bitllets d'Iberia a les terminals de l'aeroport del Prat.

És un dels efectes del tancament, entre dos quarts d'onze i tres quarts de cinc de la tarda, de l'aeroport madrileny de Barajas pel temporal de neu. Alguns viatgers han arribat a passar més de quatre hores amb les seves maletes davant dels mostradors d'Iberia, a l'espera de poder rebre informació sobre els seus vols, segons han afirmat en declaracions a l'ACN els mateixos afectats.

La jornada de retards i cancel·lacions de vols a l'aeroport de Barcelona ha perjudicat especialment els passatgers d'Ibèria. A molts clients d'aquesta companyia aèria espanyola els preocupava més la incertesa sobre quan podrien volar finalment cap a Madrid que els mateixos problemes meteorològics que han originat l'històric tancament de Barajas. Mentre alguns afirmaven sentir-se "atrapats" a les terminals, altres lamentaven que des d'Ibèria no se'ls oferís "ni un got d'aigua" durant les llargues esperes.

"Només desitjo viatjar al meu país, Equador, on la meva família ja m'espera preocupada", relatava el passatger Wilson López, que integrava la llarga cua formada davant els mostradors de la companyia Ibèria. "Estic esperant des de fa quatre hores per saber què em pot dir Ibèria. Pel que diuen altres viatgers, crec que hauré de venir demà a les sis de la matinada per poder aconseguir un nou bitllet cap a Madrid. I després espero poder agafar la connexió cap a Equador", explicava l'usuari.

A les quatre de la tarda, només 25 dels 132 vols previstos entre Barcelona i Madrid s'havien pogut realitzar. A més, una quinzena de connexions a Barajas s'havien destinat a El Prat. "Venim de Salvador de Bahia, i estem a l'espera de poder tornar a casa, a Tazalla, a Navarra. Estem molt cansats d'esperar, després d'un viatge tan llarg", es queixava el passatger Leandro Ros. "Espero poder tornar a casa en avió des de Barcelona, sense haver de passar per Madrid", afegia.

Dos joves que havien de viatjar aquest divendres a Costa Rica via Madrid explicaven que "Ibèria ens vol ajornar el vol fins d'aquí a nou dies". "Però nosaltres necessitem arribar a Costa Rica amb urgència", criticava Ignacio Marín. El jove denunciava que, després de quatre hores fent cua per obtenir informació per part d'Ibèria sobre el seu vol, "encara no sabem què passarà".

De la seva banda, el viatger Ilan Pipson es considerava "afortunat" per portar "només cinc hores fent cua" als mostradors d'Iberia perquè, en la seva opinió, "molts passatgers passaran la nit a les terminals". L'usuari, que vol viatjar a Rio de Janeiro, es mostrava molt crític amb la companyia espanyola: "Que nevi és normal. La qüestió és com reaccionar quan neva. Iberia no ha reaccionat", opinava.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.