Educació

El CEIP Remolins vol créixer aprofitant la reforma del barri de Sant Jaume

El centre proposa la construcció d'un gimnàs i de més aules, amb motiu del nou pla integral de millora urbana

La direcció del CEIP Remo­lins ha vist que l'anun­ci­ada reforma total del barri de Sant Jaume és una opor­tu­ni­tat per acon­se­guir més ter­renys per al cen­tre. Cons­truïda a la post­guerra, l'escola es troba encai­xo­nada entre el car­rer Santa Anna, la mura­lla del cas­tell i el barri de Sant Jaume, on l'Ajun­ta­ment i l'Inca­sol han pre­vist desen­vo­lu­par un pla de millora urbana. En aquest sen­tit, a finals de juliol s'acaba el ter­mini que els set equips selec­ci­o­nats tenien per redac­tar les seues pro­pos­tes defi­ni­ti­ves. La reha­bi­li­tació afec­tarà una superfície d'uns 10.241 metres qua­drats, englo­bada entre el pas­seig de Ronda i els car­rers Costa de Cape­llans, Santa Anna i Ras­quera. L'Ajun­ta­ment cal­cula que el 50% dels habi­tat­ges del barri estan en estat de ruïna, i ha hagut de tapiar car­rers sen­cers per evi­tar reo­cu­pa­ci­ons i ensor­ra­ments.

«La nos­tra pro­posta és fer un annex del cen­tre, tot apro­fi­tant una part dels ter­renys per cons­truir-hi un gimnàs i aules noves», va expli­car el direc­tor del CEIP Remo­lins, Mario González. «El CEIP Remo­lins no és només l'escola del barri de Sant Jaume, ja que la seua àrea d'influència és tot el barri de Remo­lins, des del riu fins a la cate­dral, i fins a l'horta del Pimpí», va afe­gir-hi. «No tin­dria gaire sen­tit fer una inter­venció urbanística en aquest barri, sense tenir pre­sents les apor­ta­ci­ons posi­ti­ves que l'escola pot pro­pi­ciar», va remar­car González, que va recor­dar que el CEIP Remo­lins va ser un dels pri­mers cen­tres de Tor­tosa a apli­car-hi un pla edu­ca­tiu d'entorn: «Això suposa una clara vocació de reno­vació pedagògica i d'inter­venció soci­o­co­mu­nitària; per tant, també és una opor­tu­ni­tat per al barri.»

«L'edifici ja no dóna més de si»

GUSTAU MORENO

El CEIP Remolins té actualment uns 200 alumnes, en sis grups de primària i tres d'educació infantil, que ha de distribuir en vuit aules. Un antic magatzem, al costat del menjador, s'ha convertit en una aula de P3; i el gimnàs, en realitat, és un tram del passadís. De fet, als passadissos de les plantes superiors també s'han habilitat les aules de suport i, durant els últims temps, també la biblioteca, si bé Educació ha enllestit unes obres d'ampliació a l'antiga terrassa que permetran el seu trasllat. Les aules d'informàtica i d'acollida també es troben en espais limitats, i encara més les àrees de direcció i d'administració. «Al centre ens sentim molt ben valorats per l'Ajuntament, el Consell Comarcal i la Generalitat, però l'edifici ja no dóna més de si», afirma el director, que destaca la qualitat del claustre de professors, un equip «jove i dinàmic». A més, al marge de les necessàries obres d'ampliació, Mario González no ha renunciat a la vella aspiració d'aconseguir un nou edifici escolar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.