Serveis

maresme

Benestar Social ha atès un de cada quatre pinedencs

El servei presenta el balanç del 2012 on, amb el mateix personal del 2009, ha multiplicat l'atenció en els diferents àmbits

Destaca el rebost solidari que en un any ja ajuda prop de 200 persones

Benes­tar Social de Pineda rea­litza una tasca titànica incre­men­tada en els dar­rers anys com a con­seqüència de la crisi econòmica. Els res­pon­sa­bles han radi­o­gra­fiat aquest matí cadas­cuna de les àrees en què tre­ba­llen amb l'objec­tiu de demos­trar tant l'eficiència del ser­vei com de tren­car tabús sobre el fun­ci­o­na­ment d'un depar­ta­ment que ha estat qüesti­o­nat en alguna ocasió vin­cu­lant-lo única­ment al repar­ti­ment d'aju­des econòmiques a deter­mi­nats col·lec­tius. Però els números can­ten. Segons les dades faci­li­ta­des, durant l'any pas­sat un de cada qua­tre pine­dencs ha estat atès per Benes­tar Social, sigui perquè ha neces­si­tat fer una con­sulta o perquè se li ha obert un expe­di­ent per poder rebre una ajuda. La coor­di­na­dora de l'àrea, Mercè Ginesta, ha expli­cat que el nom­bre d'entre­vis­tes, no de per­so­nes, s'ha dis­pa­rat i l'any pas­sat va superar les 15.000. Tot això amb un pres­su­post que ha anat crei­xent de forma con­si­de­ra­ble fins a situar-se el 2010 en més d'1,5 mili­ons. L'any 2012 va bai­xar lleu­ge­ra­ment però es va man­te­nir la tendència que men­tre les apor­ta­ci­ons muni­ci­pals aug­men­ten, les aju­des de les admi­nis­tra­ci­ons supe­ri­ors cada vegada són menors. “Amb el mateix equip que fun­ci­o­nava el 2009 estem ate­nent un volum molt més alt d'usu­a­ris, amb una mit­jana anual de 5.000 aten­ci­ons per pro­fes­si­o­nal”, ha dit Ginesta que ha afe­git que per opti­mit­zar el ser­vei s'ha hagut de can­viar l'estruc­tura de fun­ci­o­na­ment i inten­si­fi­car el tre­ball en xarxa i la trans­ver­sa­li­tat. Segons els res­pon­sa­bles de Benes­tar Social de Pineda una bona aco­llida de l'usu­ari en la seva pri­mera visita al ser­vei és clau per obte­nir els millors resul­tats. Es tracta, en resum, d'escol­tar, accep­tar i actuar.

Els pro­ble­mes econòmics i d'habi­tatge són els autèntics pals de paller de la feina de Benes­tar Social. Amb més d'un 23% d'atur a Pineda de Mar, les actu­a­ci­ons en aquest àmbit no paren de créixer. Els 353 bene­fi­ci­a­ris actu­als de la renda mínima d'inserció (RMI) són un clar exem­ple davant els 154 que hi havia comp­ta­bi­lit­zats en el 2008. “La neces­si­tat va en aug­ment, però els cri­te­ris són més res­tric­tius i els diners des­ti­nats a aquest camp també han patit reta­lla­des”, es lamenta la coor­di­na­dora de l'àrea.

D'altra banda, pel què fa als bene­fi­ci­a­ris de la llei de la dependència, actu­al­ment a Pineda hi ha 548 i les sol·lici­tuds de reco­nei­xe­ment sense resol­dre s'acu­mu­len. El mis­satge final de la reunió, però, era de ferma deter­mi­nació davant el con­ven­ci­ment que el tre­ball de Benes­tar Social con­ti­nua sent indis­pen­sa­ble.

LA XIFRA

15.000
visites
es van fer al servei de Benestar Social durant l'any 2012

Cobrir les necessitats de menjar

El mes de maig del 2012 es posava en marxa el rebost solidari a Pineda davant la creixent demanda d'articles de primera necessitat per part de les famílies amb dificultats econòmiques. El servei s'ha demostrat de gran utilitat i ha garantit productes bàsics d'alimentació i higiene personal i neteja de la llar. Cada usuari escull els productes que més li convenen amb un límit de punts segons composició familiar. Per garantir la intimitat dels demandants aquests sol·liciten dia i hora per ser atesos. En global, les ajudes alimentàries a ciutadans de Pineda s'han multiplicat per set des del 2007 fins al 2012.. Del gener al desembre de l'any passat, però, s'ha comptabilitzat un increment del 138%passant de 77 a 184. La durada d'ajuts també ha canviat. Cada cop hi ha més usuaris que el necessiten durant més temps.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.