Administracions

Instal·laran sensors a la Part Alta de Tarragona per saber el trànsit real

El nombre de vehicles que passen pel nucli antic s'ha reduït en dos anys un 67%

L'objectiu és detectar les hores més problemàtiques en l'itinerari obert

L'Ajuntament de Tarragona té en fase d'estudi un projecte per instal·lar dos sensors de manera contínua per tal de saber el trànsit real de vehicles al barri de la Part Alta –nom amb què es coneix el nucli antic de la ciutat– i detectar quines són les hores del dia que presenten més problemes de mobilitat. El projecte es farà en col·laboració amb el pla de smart city en marxa a la ciutat, i amb la col·laboració també de la URV, i afectarà dos punts del barri: el portal de Sant Antoni i el carrer Salines.

Aquests dos punts són, respectivament, l'entrada i sortida al barri per als vehicles que segueixen l'itinerari obert, és a dir, el que està obert a tots els cotxes. La resta de carrers de la Part Alta estan reservats per als residents després de la implantació del nou pla de mobilitat del barri, ara fa dos anys. “Seran elements respectuosos en tot moment amb el patrimoni i que oferiran informació de manera continuada, i no de forma puntual com s'ha fet fins ara”, va explicar ahir la regidora de Mobilitat, Begoña Floria.

La informació que aportin aquests sensors servirà per millorar les polítiques de mobilitat al barri, on, segons Floria, la combinació de l'itinerari obert amb els reservats per a residents ha tingut un bon efecte dissuasiu. “Hem aconseguit passar de 6.000 vehicles al dia a tan sols 2.000 en dos anys”, va destacar, fent referència a una avaluació feta abans de l'estiu passat.

Prioritats del 2015

La instal·lació dels sensors, encara en fase d'estudi, és un dels projectes principals de l'àrea de Mobilitat per l'any vinent, en què també està prevista la posada en marxa d'un carril bici a la rambla Nova, que, en principi, només es delimitarà amb pintura i no de manera segregada. “L'objectiu és fer que les bicicletes baixin a la calçada, ja que la majoria circulen per la vorera per por dels cotxes”, va avançar l'edil.

D'altra banda, el primer trimestre està previst que es reorganitzi el servei d'autobusos amb els barris de Llevant, operació en què es vol fer arribar també el servei fins a l'estació de tren d'Altafulla, en terme de Tarragona, i que dóna servei a algunes urbanitzacions de la ciutat.

LA XIFRA

4.000
vehicles menys
al dia passen ara per la Part Alta que fa dos anys, quan es va implantar el nou pla de mobilitat.

LA FRASE

Ens permetrà saber les hores amb entrada de més vehicles i les hores més problemàtiques
Begoña Floria
Regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Tarragona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia