Arts escèniques

FESTIVAL GREC

El Grec estrena un drama sobre la fòbia a les olives d’Aina Tur

Abans que Sis hectàrees d’oliveres, d’Aina Tur, guanyés el premi a la producció Quim Masó, Àlex Rigola ja l’havia incorporat a la seva programació. La dramaturga i directora torna a estirar d’un afer personal (la seva fòbia infantil a les olives), com ja havia fet amb Una galaxia de luciérnagas (2020). El muntatge, protagonitzat per Anna Alarcón i Nao Albet, es podrà veure del 2 al 28 de juliol a la nova sala de Sants, Heartbreak Hotel, amb un equip liderat per Àlex Rigola.

Una noia entra en un camp d’oliveres familiar disposada a cremar-ho tot. L’atura el seu cosí, que hi viu i treballa. Durant la conversa, la protagonista explica les raons per què necessita destruir-ho. El seu cosí provarà de frenar-la a banda d’empatitzar amb una història que desconeixia i que no havia percebut en la seva infància compartida: la por descontrolada a les olives servia per protegir-se d’una violència estructural familiar. Per l’autora, la peça indaga en l’inconscient dels dos personatges, que acaba identificant-se “en el discurs de l’altre”.

Alarcón ja havia protagonitzat el monòleg anterior de Tur. El text, que també s’havia presentat en una versió en una edició del Torneig de dramatúrgia del Temporada Alta, descriu “un univers molt mental, que és molt interessant com a intèrpret”, comenta l’actriu.

L’actuació a l’íntima Heartbreak té els actors i una petita maqueta de la finca. Per Rigola, aquest espai posa el protagonisme amb el treball actoral, que és a tocar dels espectadors. Tant, advertia Albet en la roda de premsa, que temen sentir massa els petits sorolls de la platea i que això els pugui desconcentrar. Albet encadenarà, pràcticament, la representació de Billy’s violence i Billy’s joy (del 28 al 30 de juny) de la companyia internacional de Jan Lauwers amb les primeres funcions al Heartbreak.

“És una història de superació”, resumeix la dramaturga menorquina. Tur adverteix dels límits de l’autoficció: la seva família no té pas una finca d’oliveres, però sí que va començar a escriure l’obra traumàtica sota una olivera, en una finca d’un amic. El Quim Masó també preveu funció en el Temporada Alta. Queda per veure si el Grec es mantindrà de coproductor amb el canvi de direcció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

‘Maria CHOIR’, menció honorífica als premis S+T+ARTS

Barcelona
televisió

La majoria de pèrits conclouen que hi ha “diferències essencials” entre ‘OT’ i ’Eufòria’

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

Una vintena de companyies passaran pel FITAG

GIRONA

La novel·la ‘Aterratge’ d’Eva Piquer guanya el Premi Literari ‘El Setè Cel’

salt
MÚSICA

Record d’ocupació en la vintena edició de l’(a)phònica

BANYOLES
món editorial

Joan Abellà deixarà Enciclopèdia Catalana al desembre

Barcelona
cultura

Mucha Muchacha i Los Voluble obren la 27a Fira Mediterrània, i posa el focus en la dissidència

Manresa
guardó

Helena Rufat i Salvador Ortells, premis Ciutat de Gandia

Barcelona
museus

La Fundació La Caixa i l’American Museum of Natural History signen un acord de col·laboració

Barcelona