Economia

Grífols presenta a Peralada la nova aigua de Vilajuïga

La farmacèutica recupera la marca emblemàtica d’aigua i en fa la presentació oficial en el marc del Festival de Peralada

Les ampolles, amb un nou disseny, es començaran a distribuir a la tardor

Grífols, la multinacional catalana del sector farmacèutic, va presentar ahir “en societat” el renaixement de la marca d’aigua de Vilajuïga. El lloc triat va ser el Festival de Peralada, del qual s’ha convertit en l’aigua oficial del festival. La farmacèutica va adquirir l’embotelladora fa poc més d’un any, després que la seva anterior propietat en va anunciar el tancament, i d’aleshores ençà ha treballat en la renovació de les instal·lacions, en ple centre de la població empordanesa, i en un nou disseny de la marca.

Hores abans de la presentació pública, els propietaris d’Aigües de Vilajuïga, acompanyats del xef Ferran Adrià, van fer una visita a les instal·lacions, que encara estan en fase de remodelació però que ja tenen operativa una part amb màquines de darrera generació. Si bé ahir va ser el primer dia que es va servir la nova aigua al públic, la distribució general es preveu que es farà a la tardor i es calcula que serà la primavera de l’any que ve quan ja estarà cent per cent operativa. La nova era de Vilajuïga ha començat amb una inversió de 5,5 milions d’euros, destinats a la remodelació, modernització i restauració integral de les seves instal·lacions, tant industrialment com arquitectònicament.

L’aigua de Vilajuïga apareix amb un disseny nou en el qual destaca l’ampolla de vidre asimètrica que, de moment, es fa portar d’Itàlia i que “vol prestar homenatge a un territori modelat per la tramuntana i esculpit per la pluja i l’erosió del pas del temps com és l’Empordà”, explica l’empresa. L’ampolla també té una etiqueta amb un disseny nou i a la part de dins es pot llegir “l’aigua amb uns punts de gas”. Per aquesta tasca, Vilajuïga ha tingut l’estudi MOS per al disseny de la nova ampolla i la marca, i ha confiat a l’agència Larsson-Duprez l’enfocament estratègic i creatiu.

Pel que fa a la seva capacitat, es distribuiran ampolles de litre i de mig litre, però l’embotelladora també està preparada per omplir-ne de 250 ml si fos necessari. Segons explicava Víctor Grífols, la capacitat màxima d’extracció és de 10 milions de litres l’any i aquest límit no se superarà.

En el projecte global de recuperació de l’empresa, s’hi preveu la rehabilitació de l’edifici principal, incloent-hi la restauració de la façana d’època. A l’antiga masia, que també es restaurarà, s’hi farà un centre de formació de Grifols i, a més, s’aixecarà un edifici de nova planta aprofitant una excavació que l’antiga empresa va fer per fer un pou. La intenció és fer-hi un espai amb diversos usos per a activitats complementàries.

114 anys d’història

Aigües de Vilajuïga es va fundar l’any 1904 per mitjà de sis famílies empordaneses després que l’aigua procedent de la serra de Verdera i el massís del cap de Creus va rebre la declaració de mineromedicinal i d’utilitat pública. Des d’aleshores i de manera ininterrompuda l’empresa havia embotellat i distribuït aquesta aigua amb gas per tot el país. L’any 1929 va rebre un premi d’honor a l’Exposició Universal de Barcelona. El pintor Salvador Dalí fins i tot va dir algun cop que era la seva aigua preferida.

Grifols és una companyia global del sector de la salut amb més de 75 anys d’història. Grifols desenvolupa, produeix i comercialitza medicaments derivats del plasma. Grifols està present a 30 estats i distribueix els seus productes en més de 100.

Amb seu corporativa a Barcelona, l’equip humà de Grifols està integrat per 18.300 treballadors en 30 estats . El 2017, els ingressos van superar 4.300 milions d’euros.

LES XIFRES

5,5
milions
d’euros ha estat la inversió que Grífols ha fet a Vilajuïga.
114
anys
d’història té la històrica i emblemàtica embotelladora, nascuda el 1904.
1
any
fa que Grífols va adquirir l’embotelladora emblemàtica de l’Alt Empordà.

Una empresa ‘netial’

“Aquesta és una empresa netial, no filial”, va dir Víctor Grífols, president de la farmacèutica, a l’hora de comparar el tracte preferent i favorit amb què s’aposta pel projecte. “Estem disposats a malcriar-la”, hi va afegir de manera metafòrica, com si fos un net. “Però no pot fallar la qualitat”, va dir adreçant-se a qui és el director general d’Aigües de Vilajuïga, Joan Fornós. També Ferran Adrià –que recentment s’ha associat amb Grífols a través del Bullifoundation– va aplaudir les particularitats de l’aigua que brolla a Vilajuïga. “Estic segur que aquesta aigua serà un punt de referència . Serà en l’elit de les aigües”, va dir Adrià, que, a més, va destacar que el nou projecte uneix “ciència i poesia”. Ciència, en referència a l’empresa que hi ha darrere, i poesia “perquè és natural i molt petita”. A més, els propietaris van destacar el fet que a l’hora de tirar endavant el nou projecte també s’havia fet una aposta important per la proximitat, de manera que s’ha intentat contractar empreses de la zona per executar les obres i la major part dels treballadors ja ho eren de l’antiga embotelladora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.