Economia

Seat presenta un ERO i dues aturades temporals que afectaran 4.700 treballadors de Martorell i Zona Franca

Economia

L'empresa Seat ha anun­ciat aquest diven­dres un expe­di­ent de regu­lació d'ocu­pació (ERO) tem­po­ral que en total afec­tarà uns 4.700 tre­ba­lla­dors de les plan­tes de Mar­to­rell i Zona Franca i que es podria pro­lon­gar fins al mes de juliol del 2009 davant la cai­guda gene­ra­lit­zada de les ven­des.

Seat ha argu­men­tat en un comu­ni­cat que la bai­xada de ven­des en els prin­ci­pals mer­cats en què opera la marca, en par­ti­cu­lar el mer­cat espa­nyol, jus­ti­fica l'ERO, ja que "és un fet aliè a l'empresa i per aquesta raó Seat ha exer­cit la seva res­pon­sa­bi­li­tat com a com­pa­nyia per asse­gu­rar-ne la via­bi­li­tat futura". Ha afe­git que no pre­veu una reac­ti­vació econòmica "a curt ter­mini".

Les atu­ra­des, de 5 a 10 dies
La pro­ducció de les línies 1 i 2 de Mar­to­rell, les que fabri­quen els models Ibiza i Altea, s'atu­ra­ran durant cinc dies i 3.500 tre­ba­lla­dors s'hau­ran de que­dar a casa. La mesura durarà 10 dies més a la línia 2, amb 2.000 per­so­nes afec­ta­des.

A banda, un ERO tem­po­ral afec­tarà 750 tre­ba­lla­dors més, que durant els mesos de novem­bre i desem­bre dei­xa­ran de tre­ba­llar de forma rota­tiva. Aquesta mesura es podria pror­ro­gar després fins al juliol, segons com evo­lu­ci­o­nin les ven­des.

Alguns dels tre­ba­lla­dors podrien estar afec­tats per les dues moda­li­tats d'atu­ra­des, de manera que l'empresa cal­cula que final­ment seran 4.700 els emple­ats que es que­da­ran sense feina tem­po­ral­ment, en diver­ses eta­pes, en els pròximes mesos.

L'objec­tiu de la com­pa­nyia és reduir la pro­ducció de cot­xes un 5% per ajus­tar-la a la cai­guda gene­ral de les ven­des a con­seqüència de la crisi. Fonts de Seat han expli­cat a Europa Press que ara s'obre un període de nego­ci­ació amb el comitè d'empresa per con­cre­tar l'apli­cació de l'ERO i si serà rota­tori entre la plan­ti­lla, aspecte encara sense defi­nir.

Els sin­di­cats
Segons ha expli­cat a Efe el pre­si­dent del comitè d'empresa de Seat, Matías Car­nero, la direcció ha pre­sen­tat aquest matí la seva pro­posta als sin­di­cats després que durant l'última set­mana hagin nego­ciat con­sen­suar un ajust de pro­ducció que impli­ca­ria reduir la fabri­cació en uns 21.000 cot­xes i afec­ta­ria uns 6.000 emple­ats, oferta que va ser rebut­jada pels sin­di­cats perquè exce­dia la borsa d'hores.

La reducció de pro­ducció que suposa l'ERO, sumada a les atu­ra­des pre­vis­tes per a novem­bre i desem­bre, farà que Seat fina­litzi l'any amb una bai­xada del 5% res­pecte a la pla­ni­fi­cació ini­cial, fet que suposa 21.000 cot­xes menys.

El comitè d'empresa s'ha reu­nit per estu­diar la pro­posta d'ERO tem­po­ral, ja que tenen 15 dies per pre­sen­tar les al·lega­ci­ons que con­si­de­rin con­ve­ni­ents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.