Turisme i futbol, una relació amb experiència
El Girona i l'Associació d'Hostaleria ja van signar un conveni el 2009 per promoure's mútuament
Tot i que en categories diferents, el possible ascens del Girona tornaria a marcar les relacions del club de futbol amb la ciutat. Un dels casos que ho exemplifiquen és com, fa quatre anys, l'arribada del Girona FC a la lliga de futbol professional va revaloritzar l'entitat i el seu entorn. En aquell marc, l'Associació d'Hostaleria de Girona i Radial de Xavier Nicolazzi i el club van signar un conveni de col·laboració, que incloïa, per exemple, paquets per facilitar l'estada als aficionats visitants.
La raó fonamental de l'acord era buscar el benefici de les dues parts mitjançant la promoció. Un intercanvi de serveis amb tots els mitjans de què disposava cada part implicada. Així, per exemple,el Girona hi posava la repercussió que tena –«amb l'ascens, hem contribuït que arreu de l'Estat situïn Girona i les comarques gironines al mapa», deia Josep Gusó, el llavors president del Girona i els hotelers i restauradors, hi posaven la presència de la marca en espais nous per al club: «En guies de restauració, als museus de la demarcació, en oficines de turisme, a l'aeroport, en fires de gastronomia i turisme...», detallava el vicepresident Jordi Miró.
El conveni signat tenia vocació de llarga durada i diversos objectius atractius, com la possibilitat que es puguessin comprar entrades per als partits a Montilivi als hotels i restaurants i la preparació de paquets per facilitar l'estada als aficionats visitants. «Els empresaris i el club hem d'anar agafats de la mà. Si fem les coses junts, amb ganes i projectes com els que poden venir, ens en sortirem», va augurar també en aquell moment Josep Gusó. La signatura del conveni va ser, a més, escenificat amb uns guants de boxa, com a metàfora del voler “combatre la crisi” que ja era presenta aquell any.