Spanair no es pot dir Spanair
Opinió
Mantenir el nom actual a la companyia Spanair va contra totes les normes del màrqueting i, sobretot, del sentit comú. Una simple cerca amb Google dóna resultats concloents. Hi ha 204.000 pàgines clicant Spanair accident, que se sumen a unes 222.000 més amb Spanair accidente, el mateix que passa amb Spanair crash, que remet a 179.000 webs més.
Una de les principals guies turístiques del món, la del Routard, té penjada a la seva pàgina oficial el suggerent títol Spanair: est-elle fiable?, sense que al text es mullin ni una miqueta per la seva seguretat.
En fi, el nom de Spanair no està associat, avui dia, ni a la seguretat, ni a la comoditat ni a la competitivitat i, en definitiva, resta possibles clients, sobretot a l’Estat espanyol i Europa.
Però és que, a més, l’efecte de remuntada moral de la societat catalana quedarà liquidat, de cop, si la companyia s’obstina a mantenir el nom, només perquè sona spanglish i no pas català. Spanair té l’oportunitat d’esdevenir una companyia de bandera. Però només pot ser la de les quatre barres. Només.