Política

La comunitat jueva assistirà finalment a l'acte institucional de l'Holocaust de la Generalitat

Repre­sen­tants de la comu­ni­tat jueva cata­lana assis­ti­ran final­ment a l'acte ins­ti­tu­ci­o­nal del Dia de l'Holo­caust d'aquest dimarts orga­nit­zat per la direcció gene­ral de la Memòria Democràtica, que depèn de la con­se­lle­ria d'Inte­rior, Rela­ci­ons Ins­ti­tu­ci­o­nals i Par­ti­ci­pació, segons han con­fir­mat a Europa Press fonts conei­xe­do­res.

Aquesta decisió arriba després que repre­sen­tants de la comu­ni­tat jueva bar­ce­lo­nina s'entre­vis­tes­sin ahir amb el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, José Mon­ti­lla, i després d'una tro­bada de to "cor­dial" que han man­tin­gut entre ahir i avui amb el con­se­ller d'Inte­rior, Rela­ci­ons Ins­ti­tu­ci­o­nals i Par­ti­ci­pació, Joan Saura, segons han expli­cat les matei­xes fonts.

Així, queda tan­cada la polèmica de les últi­mes set­ma­nes sobre l'orga­nit­zació de l'acte ins­ti­tu­ci­o­nal de la Gene­ra­li­tat per com­me­mo­rar l'Holo­caust.

La comu­ni­tat jueva va denun­ciar que, després de l'ocu­pació mili­tar isra­e­li­ana a la franja de Gaza, la Gene­ra­li­tat havia introduït can­vis en el pro­grama ofi­cial que s'havia acor­dat per com­me­mo­rar l'Holo­caust, cosa que va cau­sar un gran males­tar entre les comu­ni­tats isra­e­li­tes.

A aquesta situ­ació, cal afe­gir la polèmica que va sus­ci­tar la presència de Saura a la mani­fes­tació del 10 de gener con­tra  l'ocu­pació de Gaza, en la qual alguns mani­fes­tants van core­jar con­sig­nes a favor de l'orga­nit­zació ter­ro­rista Hamàs, i en què un enca­put­xat va exhi­bir una pis­tola, un fet que el con­se­ller va defi­nir com una "per­for­mance".

L'acte ins­ti­tu­ci­o­nal d'aquesta tarda es farà al Palau de la Gene­ra­li­tat, i hi par­ti­ci­pa­ran repre­sen­tants de tots els col·lec­tius afec­tats per l'Holo­caust: jueus, gita­nos, homo­se­xu­als i depor­tats repu­bli­cans, entre d'altres. També hi haurà una encesa simbòlica d'espel­mes a la plaça de Sant Jaume de Bar­ce­lona, que ini­ci­al­ment era l'únic acte al qual havia d'assis­tir la comu­ni­tat jueva bar­ce­lo­nina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.