Societat

La contra

Missatges que entren pel gust

L'empresa Food & Mambo, de Sant Llorenç d'Hortons, ofereix productes de càtering innovadors que mai es repeteixen i que fan ús dels vessants artístics de la gastronomia

La vista i l'oïda són els sentits més directes per estimular si es vol fer arribar qualsevol missatge. Els altres sistemes sensorials, però, també
poden influir indirectament en l'èxit d'una idea o d'un producte si se'n fa una publicitat presencial: una bona olor, o un tacte agradable, són capaços d'accentuar la
receptivitat de l'individu. L'empresa de càtering Food & Mambo, fundada a Bellaterra i actualment amb seu a Sant Llorenç d'Hortons (Alt Penedès), està revolucionant el món de la comunicació a través del gust, però també a través de tota la potencialitat artística que pot oferir la
posada en escena d'un menú. Formes
del menjar suggeridores, presentacions dels plats atractives, o fins i tot maneres de servir especials, són les seves armes per convertir la restauració ocasional i ambulant en tota una experiència, que diferenciï aquell àpat en concret, el que té la seva autoria, de qualsevol altra degustació gastronòmica.

“No venim del món de la restauració, sinó del màrqueting, de les finances i de les belles arts”, afirma un dels cinc membres de l'equip de Food & Mambo, Mario Llorca, tot i ser conscient de la importància del cuiner de l'empresa, Roger Aubets, amb passat al servei de càtering d'El Bulli: “És un xef que té el vessant artístic molt accentuat i que no para de crear”, destaca. Tot i això, les decisions i les idees són responsabilitat dels cinc components del grup, tots igual, que enfoquen cada encàrrec com un desafiament únic i irrepetible. “Seríem incapaços d'aprofitar alguna cosa de les que ja hem fet”, diu Marta Alsina, que se sent orgullosa de no tenir cap carta de menús ni de fixar-se en absolut en els protocols de taula: “La gent que ens truca ja sap que tindrà un valor afegit” –el de reforçar el missatge que es vulgui transmetre als assistents a l'àpat–, comenta, encara que això impliqui un sobreesforç per trobar els materials que són necessaris: “Tenim autèntiques batalles amb les empreses de lloguer de vaixelles i tot sovint ens ho hem de fer nosaltres”.

“Al cap d'un any, la gent recordarà un congrés si hi ha menjat i s'ho ha passat bé”, diu Llorca, que està molt satisfet d'haver recreat quadres i escultures comestibles, sopars medievals, representacions teatrals o circenses, i menjars temàtics de tot tipus.”Si es tracta de reduir costos, també oferim menjars en caixes atractives, alhora que hem promocionat marques inventant algun producte relacionat amb elles, com quan vam fer un caviar de brandi”, hi afegeix. L'empresa va abastar el rècord de facturació el 2009, en plena crisi, i pot presumir d'haver guanyat el premi al millor càtering de l'Estat el 2006 i 2007. Els dos últims anys va ser finalista; darrere, curiosament, d'un client seu. L'origen de l'empresa tampoc no és gens usual, ja que va començar oferint caixes de menjar al Parc Tecnològic i al polígon de Can Sant Joan. “El servei funciona als Estats Units, però aquí no, perquè la gent vol sortir a dinar. Les caixes només tenen èxit amb reunions de treball”, reconeix Llorca, que entén el posterior desenvolupament com a una evolució natural. El disseny del seu web, www.foodandmambo.es, és el millor exemple de la seva vocació comunicativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.