Societat

Morlán no sap quan temps estaran tallades les línies de Rodalies

La línia Llobregat-Anoia de FGC perd gairebé un 20% de clients a causa de la interrupció del servei

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha dit que no pot concretar el temps màxim que estaran tallades les línies 2 i 10 de Rodalies: "Seran set, deu o catorze dies, perquè s'han de reobrir les línies amb les màximes garanties de seguretat.

Morlán, a més, ha subratllat que no pensa dimitir del seu càrrec pels problemes que pateix el servei de Rodalies.

El secretari d'Estat d'Infraestructures i el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, han afirmat que el servei de transport alternatiu posat en marxa per transportar als passatgers afectats pel tall de les línies de Rodalies C-2 i C-10 i la d'Anoia-Llobregat dels FGC ha funcionat "raonablement bé", malgrat que Morlán ha demanat disculpes pel funcionament del servei d'informació.

Fins a les 11.00 hores d'avui, el tall de les línies de Rodalies ha afectat a 68 trens que cobreixen aquest servei i 19.935 viatgers, que han estat transportats en autobús.

Entre Sant Vicens de Calders i Barcelona ha afectat a 4.085 persones i han hagut de substituir-se quinze trens, mentre que la llarga distància ha afectat a set trens i els 1.237 viatgers que viatjaven en ells han hagut de ser trasllats des de Tarragona a Barcelona en 26 autobusos.

Primeres aglomeracions
Les primeres cues i aglomeracions d'usuaris de Renfe han estat visibles aquest matí a l'estació d'enllaç de Renfe de Gavà (Baix Llobregat), on finalitza el servei de tren de la línia C-2 i s'han de prendre els autobusos alternatius per accedir a la ciutat de Barcelona. Paral·lelament, el trànsit a Barcelona ha augmentat un 10%.
Els usuaris han sortit dels trens que arriben a Gavà des de Sant Vicenç de Calders amb la freqüència d'un dia laborable i han de fer cua per accedir fins als autobusos, cap a on són dirigits per informadors de la companyia ferroviària, en un ambient d'indignació entre sostinguda i resignada després de tants mesos d'anomalies.

Un dels problemes que s'han trobat avui alguns usuaris de Renfe que han d'utilitzar per primera vegada com a mitjà alternatiu els autobusos ha estat que alguns dels conductors d'aquests vehicles procedeixen d'altres ciutats de l'Estat i no coneixen els recorreguts habituals, per la qual cosa s'han produït retards.

Altres queixes
Les queixes dels usuaris també es refereixen a la falta d'informació per als seus casos concrets, com el d'un home que havia de partir cap a Alacant des de l'estació de Sants amb un tren Euromed i ha estat dirigit cap a les vies i posteriorment ha hagut de sortir al carrer i de nou l'han enviat a les vies, en una confusió rera una altra que ha creat nervis a l'usuari.

Nombrosos viatgers també han plantejat el fet que el bitllet de tren es paga igual que sempre i Renfe "incompleix el seu contracte" amb els usuaris en oferir un servei de menor qualitat i ple de dificultats, segons els comentaris que han constatat els periodistes a les estacions de Sants i Gavà.

Els responsables de Renfe i de la Generalitat esperen que el dia d'avui doni les claus de les deficiències del pla alternatiu de transport que s'ha habilitat per solucionar els problemes d'esllavissament de terres que s'han registrat als últims dies en les obres de construcció d'un nou túnel pel qual circularà l'AVE en la seva entrada a Barcelona.

Les carreteres d'accés des del Baix Llobregat cap a Barcelona, com l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf, registren importants retencions d'uns onze quilòmetres a l'altura d'El Prat de Llobregat mentre les rondes de Dalt i Litoral que circumden la ciutat comtal també estan molt plenes de vehicles, han indicat fonts del Servei Català de Trànsit.

La línia Llobregat-Anoia de FGC perd gairebé un 20% de clients a causa de la interrupció del servei
Gairebé un 20% de viatgers ha deixat d'utilitzar aquest dilluns al matí el servei de trens d'FGC a la línia Llobregat-Anoia, durant el primer dia laborable després de la interrupció d'aquesta línia entre les estacions de plaça Espanya i l'Hospitalet.

Fins a les 12 del migdia d'avui dilluns 22 d'octubre, un total de 24.581 viatgers ha utilitzat la línia d'FGC, és a dir 5.736 persones menys en comparació amb un dilluns laborable tipus a la línia Llobregat-Anoia.

Amb l'objectiu de minimitzar els efectes de la interrupció, FGC ha reforçat els dispositius d'atenció al client amb un increment d'agents d'estació i maquinistes, la circulació de setze autobusos per cobrir el tram interromput, la distribució de material d'informació entre els viatgers i reforç de la senyalització i l'augment de la capacitat dels trens.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.