Economia
El Tripartit rebutja una moció de CiU que demanava una majoria catalana en la gestió del Prat
Proposava la següent composició: Estat, 40%; Generalitat, 40%; entitats locals, 10%; societat civil i empresaris, 10%
Els grups parlamentaris que recolzen el tripartit han rebutjat una moció de CiU que demanava la creació d'"un consorci per a l'aeroport de Barcelona amb una posició majoritària i determinant de les institucions catalanes".
En el ple del Parlament de Catalunya, CiU ha presentat l'esmentada moció en la qual reclamava crear un consorci de l'aeroport de Barcelona amb competència sobre totes aquelles matèries que afectin la seva gestió.
Sobre això, el grup nacionalista demanava la gestió catalana de la "direcció de les instal·lacions, la planificació i l'execució de les infraestructures, l'adjudicació dels 'slots' (drets de vol) i de totes les concessions derivades de l'explotació de l'aeroport i la determinació de les tarifes".
El president de CiU, Artur Mas, ja va presentar ahir una proposta sobre el model aeroportuari català que implica atorgar el 60% del control de la gestió de l'aeroport del Prat a la Generalitat, entitats locals i organitzacions socials i empresarials catalanes, davant del 40% de l'Estat.
La nova entitat gestora de l'aeroport barceloní hauria de tenir, segons la federació nacionalista, la següent composició: un 40% per a l'Estat, un altre 40% per a la Generalitat, un 10% per a les entitats locals i un altre 10% per a societat civil i empresaris catalans.
Per donar competències i contingut a aquesta entitat, CiU proposava atorgar-li la capacitat per aplicar la direcció de les instal·lacions, la gestió i adjudicació dels slots, la política comercial i d'inversions, explotació d'instal·lacions, gestió del deute i aliances estratègiques amb altres operadors.
A més, atorgaria en règim de concessió la gestió de serveis i infraestructures, com els serveis de terra -handling-, la gestió de les terminals, les concessions comercials, els hangars de manteniment, els aparcaments o els hotels.
De la seva banda, a l'Estat li correspondria la gestió dels serveis duaners i el control de passaports, a més de l'ajuda a la navegació i control de l'espai aeri.
En el ple del Parlament de Catalunya, CiU ha presentat l'esmentada moció en la qual reclamava crear un consorci de l'aeroport de Barcelona amb competència sobre totes aquelles matèries que afectin la seva gestió.
Sobre això, el grup nacionalista demanava la gestió catalana de la "direcció de les instal·lacions, la planificació i l'execució de les infraestructures, l'adjudicació dels 'slots' (drets de vol) i de totes les concessions derivades de l'explotació de l'aeroport i la determinació de les tarifes".
El president de CiU, Artur Mas, ja va presentar ahir una proposta sobre el model aeroportuari català que implica atorgar el 60% del control de la gestió de l'aeroport del Prat a la Generalitat, entitats locals i organitzacions socials i empresarials catalanes, davant del 40% de l'Estat.
La nova entitat gestora de l'aeroport barceloní hauria de tenir, segons la federació nacionalista, la següent composició: un 40% per a l'Estat, un altre 40% per a la Generalitat, un 10% per a les entitats locals i un altre 10% per a societat civil i empresaris catalans.
Per donar competències i contingut a aquesta entitat, CiU proposava atorgar-li la capacitat per aplicar la direcció de les instal·lacions, la gestió i adjudicació dels slots, la política comercial i d'inversions, explotació d'instal·lacions, gestió del deute i aliances estratègiques amb altres operadors.
A més, atorgaria en règim de concessió la gestió de serveis i infraestructures, com els serveis de terra -handling-, la gestió de les terminals, les concessions comercials, els hangars de manteniment, els aparcaments o els hotels.
De la seva banda, a l'Estat li correspondria la gestió dels serveis duaners i el control de passaports, a més de l'ajuda a la navegació i control de l'espai aeri.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.